Anotācija |
Maģistra darbā “ALD Automotive biznesa attīstības un izaugsmes stratēģija” autori izstrādā jaunu uzņēmuma biznesa attīstības stratēģiju, kas nodrošinās uzņēmuma turpmāku izaugsmi un saglabās peļņu esošajā līmenī, samazinot tās lejupslīdi.
Lai izstrādātu stratēģiju autori veic pilna servisa auto līzinga nozares un tirgus un to ietekmējošo faktoru analīzi, izmantojot Porter 5 spēku teoriju, SVID analīzi un PEST modeli. Tāpat ir veikta uzņēmuma izvērtēšana, izmantojot “Building blocks of competitive advantage” metodi, SVID analīzi, ekonomiski-statistiskās analīzes metodi, ekonomiskās novērtēšanas, ekonomiskās prognozēšanas un finanšu modelēšanas metodes.
Autori secina, ka dēļ izmaiņām līzinga tirgū un auto industrijā esošā fokusētā diferencēšanas stratēģija nespēj nodrošināt uzņēmuma ilgtspējīgu attīstību un peļņas līmeņa saglabāšanu, tādējādi tā ir jāaizstāj ar diferencēšanas stratēģiju, kas ieviešama divos etapos. Tie ir īstermiņa stratēģija un ilgtermiņa stratēģija.
Atbilstoši tam tiek izstrādātas 9 iespējamās alternatīvas, no kurām tālākai padziļinātai analīzei un ieviešanai ir piemērotas piecas, un atbilstoši - četras iespējamās alternatīvas tiek noraidītas kā ieviešanai nederīgas. Jaunās stratēģijas ieviešana un aprēķini ir veikti laika posmam no 2015. līdz 2020. gadam.
Par pētījuma avotiem ir izmantoti ārvalstu zinātnieku darbi, biznesa mācību literatūra, ekonomikas pētījumi, periodiskie izdevumi, internetā pieejamie materiāli, statistikas informācija, likumdošanas akti, autoru profesionālā pieredze, kā arī uzņēmuma nepublicētie dati.
Maģistra darbā ir 28 tabulas, 27 attēli, 6 pielikumi.
Maģistra darbs ir uzrakstīts angļu valodā. |