Anotācija |
ANOTĀCIJA
Bakalaura darba ar projekta daļu tēma ir ,,Pārvietojama šķēres pacēlāja projekts”. Tika izvēlēts projektēt riteņu un balstiekārtas atslogošanai paredzētu pacēlāju, jo tam ir daudzpusīgs pielietojums, kā arī tas ir kompakts un vienkārši lietojams salīdzinot ar cita tipa pacēlājiem. Darba mērķis ir uzprojektēt pārvietojamu šķēres tipa pacēlāju vieglo automobiļu balstiekārtas un riteņu atslogošanai, par tā galvenajām priekšrocībām pret analogiem pacēlājiem izvirzot tā ātrdarbību un ērto pārvietošanu. Veicot pacēlāja projektēšanu, tika pielietotas mācību procesā iepriekš apgūtās zināšanas, kā arī tika izmantoti dažāda veida inženiertehniskās literatūras avoti, strukturālās analīzes datorprogramma AxisVM un hidraulisko sistēmu simulācijas datorprogramma FluidSIM.
Rezultātā tika uzprojektēts pārvietojams šķēres tipa pacēlājs, kura pārvietošanu ir ērti realizēt, jo pārvietošanas riteņi atrodas izbīdītā pozīcijā, ja uz pacēlāja neatrodas papildu svars, bet līdzko uz pacēlāja tiek novietots svars, kurš ir lielāks par 168 kilogramiem, riteņi iebīdās un pacēlājs atbalstās pret segumu, uz kura tas ir novietots. Lai nodrošinātu pacēlāja ātrdarbību, tika uzprojektēta hidrauliskā sistēma, izvēloties komponentes, kuras ļauj realizēt pacelšanas laiku 10 sekundes.
Bakalaura darbs ar projekta daļu sastāv no aprakstošās daļas un grafiskās daļas. Aprakstošā daļa sastāv no ievada, projekta vides apraksta, analogu iekārtu apskata, šķēres pacēlāja konstruktīvā izveidojuma un darbības apraksta, inženiertehniskajiem aprēķiniem, ekonomikas un organizācijas sadaļas, darba aizsardzības sadaļas, vides aizsardzības sadaļas, secinājumiem, informācijas avotu saraksta, garantijas vēstules un pielikuma. Darba aprakstošās daļas apjoms – 91 lpp., attēlu skaits – 52 lpp., tabulu skaits – 30 lpp., izmantoto informācijas avotu skaits – 21.
Grafiskās daļas kopējais apjoms ir astoņas A1 formāta lapas, kurās ir ietverti mašīnbūvniecības rasējumi: kopskata rasējums – viena A0 formāta lapa, kopsalikuma rasējumi – viena A1 formāta lapa un piecas A3 formāta lapas, detaļu darba
rasējumi – astoņpadsmit A4 formāta lapas, tehnoloģiskās kartes – astoņas A4 formāta lapas, hidrauliskā shēma – viena A3 formāta lapa, elektriskā shēma – viena A3 formāta lapa. Darbam beigās ir pievienots pielikums, kurā iekļautas rasējumu specifikācijas. Darbs ir sarakstīts latviešu valodā. |