Noslēguma darbu reģistrs
  
Studiju darba apraksts
Studiju veids maģistra profesionālās studijas
Studiju programmas nosaukums Automobiļu transports
Nosaukums Rīgas pilsētas neregulējamo gājēju pāreju bīstamības izpēte atbilstoši satiksmes drošības parametriem
Nosaukums angļu valodā Riga City Unregulated Pedestrian Crossing Hazard Research According to Traffic Safety Parameters
Struktūrvienība 25500 Transporta institūts
Darba vadītājs Aivis Grīslis
Recenzents M.Sc.Ing. lektors Māris Gailis
Anotācija Pētījums ar nosaukumu „Rīgas pilsētas neregulējamo gājēju pāreju bīstamības izpēte atbilstoši satiksmes drošības parametriem” tika izstrādāts ar mērķi izmērīt un analizēt dažādus satiksmes drošības parametrus bīstamākajām gājēju pārejām Rīgas pilsētā, lai noskaidrotu cēloņus atkārtotiem ceļu satiksmes negadījumiem uz šīm gājēju pārejām. Rezultātā piedāvāt tehniskus risinājumus gājēju pāreju bīstamības samazināšanai vai novēršanai, ņemot vērā Latvijas un ārvalstu piedāvātos risinājumus gājēju pāreju izveidē. Lai sasniegtu izvirzīto mērķi, tika izstrādāti pētījuma uzdevumi: klasificēt bīstamākās neregulējamās gājēju pārejas Rīgā no 2010. līdz 2014. gadam; veikt gājēju pāreju novietojuma un apkārtējo objektu raksturojumu; noteikt galvenos draudus ceļu satiksmē, kas izraisa bīstamību uz pētāmām gājēju pārejām, pētot gājēju un vadītāju rīcību pēc satiksmes drošības parametriem; analizēt praktiski pētījumā iegūtos datus un tos novērtēt atbilstoši likumdošanai un piedāvāt tehniskus risinājumus gājēju pāreju bīstamības samazināšanai vai novēršanai, ņemot vērā ārvalstu pieredzi un piedāvātos risinājumus gājēju pāreju pilnveidošanai. Pētījumā izmantotā metodoloģija tika balstīta uz sistēmas pasīvo novērošanu, izmantojot Gopro Hero3+ video novērošanas kameru un Speed Trac X transportlīdzekļu kustības ātruma mērīšanas ierīci. Lai analizētu un novērtētu apstākļus septiņām gājēju pārejām uz kurām notikuši visvairāk ceļu satiksmes negadījumi no 2010. līdz 2014. gadam, pētījumā tika mērīti dažādi satiksmes drošības parametri trīs intensīvākajos diennakts laika posmos no rīta plkst. 7:00-8:00, pusdienās plkst. 12:00-13:00 un vakarā plkst. 17:00-18:00. Pētījuma struktūra tika veidota individuāli, analizējot katras pētāmās gājēju pārejas infrastruktūru, gājēju rīcību un transportlīdzekļu vadītāju rīcību. No iegūto pētījuma datu analīzes katrai gājēju pārejai tika noteikti galvenie bīstamību izraisošie draudi iespējamiem CSNg. Galveno draudu pamatojums tika veikts balstoties uz konkrētiem CSN punktu pārkāpumiem. Rezultātā katrai izpētītajai gājēju pārejai tika dotas rekomendācijas, balstoties gan uz citu valstu veiktajiem pētījumiem, gan piedāvājot darba autora ieteikumus situācijas uzlabošanai uz pētāmām gājēju pārejām. Veicot satiksmes drošības parametru analīzi septiņām neregulējamām gājēju pārejām, tika secināts, ka katrai gājēju pārejai ir nepieciešams individuāls tehniskais risinājums esošās situācijas uzlabošanai, kas tika piedāvāts veiktā pētījuma procesa gaitā. Atslēgas vārdi: neregulējamu gājēju pāreju bīstamības izpēte. Pētījums uzrakstīts latviešu valodā ar kopējo lappušu skaitu 184, 113 attēliem un 77 tabulām.
Atslēgas vārdi Neregulējamu gājēju pāreju bīstamības izpēte.
Atslēgas vārdi angļu valodā Study of the danger of non-signalised pedestrian crossings.
Valoda lv
Gads 2016
Darba augšupielādes datums un laiks 06.01.2016 13:22:32