Studiju veids |
bakalaura profesionālās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Aviācijas transports |
Nosaukums |
Turboventilatora dzinēja CFM56-3 augsta spiediena kompresora un turbīnas rotoru savienojuma pilnveide |
Nosaukums angļu valodā |
Improving the High Pressure Compressor and Turbine Rotor Connection of CFM 56-3 Turbofan Engine |
Struktūrvienība |
31000 Būvniecības un mašīnzinību fakultāte |
Darba vadītājs |
Dr.sc.ing., doc. Ilmārs Ozoliņš |
Recenzents |
Dr.sc.ing., docents Valērijs Muhins |
Anotācija |
Bakalaura darba tēma ir „Turboventilatora dzinēja CFM56-3 augsta spiediena kompresora un turbīnas rotora savienojuma pilnveidošana”. Darba mērķis ir meklēt konstruktīvos risinājumus augstspiediena vārpstas pilnveidošanai, kas balstīti tieši uz konstrukcijas uzlabojumu.
Jebkuras konstrukcijas pilnveidošana un uzlabošana ir aktuāla vienmēr, jo tas ļauj palielināt konstrukcijas drošumu un paplašināt izmantošanas iespējas, pateicoties tieši tam, ka jebkurā pilnveides procesā maksimāli tiek saglabātas pozitīvās iezīmes un likvidēti trūkumi. Konstrukcijas pilnveidošana, protams, prasa līdzekļus, taču ilgtermiņā tas attaisnojas.
Darbā aprakstīti slodžu veidi, kas darbojas uz augstspiediena rotoru, un to ietekme uz vārpstu un visu turbokompresoru kopumā. Aprakstīti arī vairāku turboventilatoru dzinēju augstspiediena vārpstu izpildījumi un to konstruktīvās īpatnības, sniegts to vispārējais salīdzinājums.
Darbā izpildīti dzinēja CFM56-3 augstspiediena rotora vārpstas vairāki trīsdimensiju modeļi, kuri atšķiras ar stingruma ribas izvietojuma zonu un lielumu, un kuri ar datormodelēšanas paņēmienu tika pakļauti darba apstākļiem, kas tuvi reāliem statisko spēku apstākļiem. Tiek izvērtēta arī temperatūras ietekme. Darbā sniegti aprēķina rezultātā iegūtie vārpstu spriegumu un deformāciju sadalījumi, kuru analīze parāda dažādu konstruktīvo risinājumu ietekmi uz vārpstas kopējo izturību. Darbā atzīmēts, ka vienīgi konstruktīvo elementu izmaiņa nedod ievērojamus panākumus, turklāt rezultātu precizitātes paaugstināšanai jāiekļauj arī dinamiskās slodzes.
Darbs rakstīts latviešu valodā. Aprakstošās daļas apjoms sastāda 73¬¬ lpp. Darbā izmantoti 44 attēli un 3 informatīvās tabulas. |
Atslēgas vārdi |
Turboventilatordzinējs; CFM56-3; Augstspiediena rotors; Augstspiediena vārpsta |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
Turbofan engine; CFM56-3; High pressure rotor; High pressure shaft |
Valoda |
lv |
Gads |
2015 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
27.05.2015 12:46:13 |