Studiju veids |
bakalaura profesionālās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Aviācijas transports |
Nosaukums |
Vidējo maģistrālo gaisakuģu hidrauliskās sistēmas izstrāde un optimizācija |
Nosaukums angļu valodā |
Development and Optimization of a Hydraulic System for a Medium-Range Aircraft |
Struktūrvienība |
31000 Būvniecības un mašīnzinību fakultāte |
Darba vadītājs |
Dr.sc.ing., docents Valērijs Muhins |
Recenzents |
Mag.sc.ing., lekt. Māris Hauka |
Anotācija |
Darba nosaukums: Vidējo maģistrālo gaisakuģu hidrauliskās sistēmas izstrāde un optimizācija.
Pētījuma objekts: vidējais maģistrālais gaisa kuģis Boeing 737. Pamatojoties uz dažādu lidmašīnu hidraulisko sistēmu darba un principiālo shēmu analīzi, ar mērķi paaugstināt drošumu un drošību, tika piedāvāts optimizēt Boeing 737 hidrauliskās sistēmas shēmu, aizstājot hidrotransformātoru, kas nodod jaudu no sistēmas A uz sistēmu B, ar grozāmo gaisa turbīnu, kas pārveido pretimnākošas gaisa plūsmas enerģiju šķīduma spiedienā sistēmā un elektriskajā spriegumā. Šādas aizstāšanas lietderīgums ir pamatots ar korporācijas "Hamilton Sundstrand" materiāliem, kas nodarbojas ar šo sistēmu.
Tika veikts izturības aprēķins, izmantojot lidmašīnas hidraulisko iekārtu ar dažādiem šķērsgriezumiem spēka cilindra pēdējā elementa metodi ar mērķi izvēlēties spēka cilindru.
Pamatojoties uz veiktiem aprēķiniem tika atklāts optimāls spēka cilindra šķērsgriezums pēc vienādizturības kritērija.
Darbs satur 68 lappuses, kurās izvietoti 38 attēli un 59 formulas. Darba izstrādes laikā izmantoti 10 avoti. |
Atslēgas vārdi |
Vidējo maģistrālo gaisakuģu hidrauliskās sistēmas izstrāde un optimizācija. |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
Development and optimization of hydraulic system of medium-range aircrafts |
Valoda |
lv |
Gads |
2015 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
26.05.2015 23:15:48 |