Studiju veids |
bakalaura profesionālās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Aviācijas transports |
Nosaukums |
Gaisakuģa propellera izstrāde un optimizācija |
Nosaukums angļu valodā |
Development and Optimization of an Aircraft Propeller |
Struktūrvienība |
31000 Būvniecības un mašīnzinību fakultāte |
Darba vadītājs |
Dr.sc.ing., docents Valērijs Muhins |
Recenzents |
Dr.sc.ing., doc. Ilmārs Ozoliņš |
Anotācija |
Darba nosaukums: Gaisakuģa propellera izstrāde un optimizācija.
Par pētījuma objektu kļuva gaisakuģa propelleris ar maināmo soli, tā darbība, konstrukcija, dažādu veidu piedziņas mehānismi.
Par pētījuma priekšmetu kļuva inovatīvais propellera lāpstiņas pagriešanas mehānisms – soļdzinējs. Tika aprakstīta soļdzinēja darbība, tipi un priekšrocības. Galīgai konstrukcijai tika izvēlēts hibrīdais soļdzinējs.
Par galīgo darba rezultātu kļuva propellera konstrukcijas 3D modelis, kas tika projektēts Autodesk Inventor programmatūrā. Konstrukcija satur pašus galvenos elementus. Kopējais detaļu skaits ir 134.
Caur automatizēto ANSYS programmatūru dažādiem konstrukcijas elementiem tiek aprēķināti deformācija un centrbēdzes spēki pie dažādiem apgrieziena ātrumiem (120 rad/sek, 188 rad/sek, 208 rad/sek) un pie diviem dažādiem materiāliem (tērauds un alumīnija sakausējums Al-2024-T3).
Rezultāti paradīja, ka konstrukcijai no alumīnija sakausējuma ir priekšrocības pret modeli no tērauda, jo tā pakļaujas mazākai deformācijai un pieņiem mazākus centrbēdzes spēkus.
Darbs iekļauj sevī 72 lapaspuses, 54 attēli, 29 formulas un 18 tabulas. Literatūras avotu skaits ir 9. |
Atslēgas vārdi |
propelleris soļdzinējs |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
propeller stepper motor |
Valoda |
lv |
Gads |
2015 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
25.05.2015 19:52:04 |