Anotācija |
Bakalaura darba nosaukums ir „Elektrotransporta pielietojuma izpēte sīkpaku autotransporta kravu pārvadājumos”.
Mūsdienās, ejot uz beigām fosilajā kurināmā krājumiem, ir nepieciešamība rast risinājumu draudošajai enerģijas krīzei, jo visa transporta nozare darbojas uz naftas galaproduktiem.
Galvenais uzdevums rakstot šo darbu bija izpētīt, cik reāla ir iespējamība aizstāt dīzeļa kravas autobusus ar elektriskajiem, kuri ir vispopulārākais automobiļa veids sīkpaku piegādēs. Trešā daļa no saražotā piesārņojuma pilsētās ir dēļ šiem piegādes kravu busiņiem, tāpēc atrast veidus kā tos aizstāt ar dabai nekaitīgākiem, būtu ļoti liels solis pretī gaisa kvalitātes uzlabošanai pilsētās.
No iegūtajiem rezultātiem var secināt, ka tas ir pavisam reāli aizstāt dīzeļa kravas autobusus ar elektriskajiem. Jau šobrīd tirgū ir pieejami Elektriski kravas autobusi, kuri spēj veikt 150km ar vienu uzlādes reizi, kas ir arī pieņemams attālums, lai sekmīgi veikti sīkpaku pārvadājumus pilsētas robežās.
No izrēķinātajiem rezultātiem, ja automobilis dienā nobrauc 150km, tad aizstājot to ar elektrisko kravas autobusu, 10 gadu laikā vien, uz ietaupītās enerģijas un uzturēšanas izmaksām, tas ietaupītu 86 400 EUR. Kā arī netiktu saražots aptuveni 214 000kg CO2.
Šie ir iegūtie rezultāti aizstājot tikai vienu dīzeļa kravas autobusu ar vienu elektrisku, kas tikai apstiprina faktu, ka ir jāmeklē iespējas un veidi, kā veicināt elektriskā autotransporta attīstību ne tikai kravu piegādēs, bet arī sadzīviskajā auto transportā.
Darba sastāv no 62 lpp., tajā ir iekļauti 26 attēli, 19 tabulas, 6 formulas, 11 literatūras avoti un 3 pielikumi. |