Anotācija |
Bakalaura darba tēma „Automašīnu aerodinamisko virsbūves elementu izturības uzlabošana” ir aktuāla, jo automašīnas aerodinamika ir neaizvietojama daļa, kurai ir liela ietekme uz automobiļa drošību, degvielas patēriņu, dinamiku, vadāmību, ventilāciju salonā un citām īpašībām un procesiem.
Rakstot diplomdarbu par augstāk minēto tēmu, darbā ir apkopota informācija par automašīnu aerodinamiskajām īpašībām, tika apskatīti galvenās pretestības un vēja plūsmu veidi, kas iedarbojās uz automobili un kā tiek uzlabota automašīnas aerodinamika, piemēram, ar spoileru palīdzību.
Darbā ir izskatīti plastmasas veidi, to sastāvs, galvenās īpašības, izgatavošanas tehnoloģijas un to pielietojums automobiļu detaļu izgatavošanā. Kā arī ir parādīts konkrēts piemērs, kā tiek izgatavotas stikla šķiedras detaļas uzņēmuma „ProTuning” servisā. Ir izskatīti galvenie kompozītmateriālu savienojumu veidi, īpaša uzmanība tika veltīta līmju savienojumiem, jo līmes tika izmantotas pētnieciskajā daļā. Ir izskatīti dažādi līmju veidi, to sastāvs, īpašības, pielietojums un priekšrocības.
Pētnieciskā darba daļā tiek aplūkoti un testēti konkrēti līmju veidi, to izturība, savienojot stikla šķiedras paraugus. Pārbaudāmas līmes bija ļoti dažādas – momentlīme, epoksīda līme, kā arī līme, kuru izmanto „ProTuning” servisā. Tika iegūtas slodzes, kas iztur gan pats paraugs, gan līmju savienojumi, izmantojot raušanas mašīnu. Pētījuma rezultātā tika noskaidrota viss izturīgāka līme, kā arī tika izanalizēts kāpēc citas līmes neparādīja labus rezultātus.
Darba apjoms: 64 lapas, izmantoti 17 literatūras avoti, 38 attēli, 3 formulas, 2 pielikumi un 3 rasējumi. |