Studiju veids |
maģistra profesionālās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Transporta sistēmu inženierija |
Nosaukums |
Autotransporta izmantošanas efektivitātes tehniski ekonomiskais novērtējums. |
Nosaukums angļu valodā |
Technical and Economic Evaluation of Motor Transport Efficiency. |
Struktūrvienība |
25100 Aeronautikas institūts |
Darba vadītājs |
Docents Valerijs Muhins |
Recenzents |
Docents Jurijs Boldirevs |
Anotācija |
Maģistra darba nosaukums: Autotransporta izmantošanas efektivitātes tehniski ekonomiskais novērtējums.
Maģistra darba vadītājs: Dr. Sc.Ing., Doc. V.Muhins.
Maģistra darba mērķis ir noteikt un izvērtēt efektivitātes paaugstināšanas veidus autotransporta pārvadājumiem no Latvijas austrumu virzienā, pamatojoties uz analīzi attiecībā uz pārvadājumu procesa īpatnībām NVS valstīs.
Maģistra darbā ir sniegts normatīvo dokumentu izvērtējums, kas regulē starptautiskos kravu autopārvadājumus, kā arī sniegts izvērtējums, kas attiecas uz atļauju racionālu izmantošanu pārvadājumos un, izmantojot matemātisku metodes un to novērtējumu tiek parādīts kāda veida ieguvumi varētu tikt sasniegti pie lietderīgas un racionālas autoparkam izsniegto atļauju izmantošanas.
Pamatojoties uz analīzi, kas tika veikta balstoties uz mūsdienu transportlīdzekļu tehniskām prasībām, kā arī ņemot vērā transportlīdzekļu emisijas klasi (tostarp saistībā ar transportlīdzekļu izmaksām), kā arī prasībām, kuras ir jāizpilda pie ETMK atļauju saņemšanas ir izstrādāti pamatprincipi, kurus ir nepieciešams ņemt vērā attiecībā uz autoparka racionālu nokomplektēšanu un tā izmantošanu.
Ir aprēķināta pieļaujamā kravas masa un tās attiecīgie noslogojumi uz transportlīdzekļu asīm, ņemot vērā NVS un ES valstīs pastāvošos ierobežojumus uz uzņēmumā esošā autoparka izmantoto vilcēju un tā piekabi. Bez tam, maģistra darbā tika novērtēta ietekme uz pārvadājumu efektivitāti un kopējo uzņēmuma peļņu, pamatojoties uz šoferu darba un atpūtas laikiem, ņemot vērā gan normatīvo aktu prasības, gan praksē īstenojamo pārvadājuma veikšanu.
Tiek izvērtētas transportlīdzekļu robežpārejas īpatnības attiecībā uz NVS valstu robežu šķērsošanu un to ietekmi uz kopējiem transporta izdevumiem; sniegts salīdzinošs novērtējums attiecībā uz transportlīdzekļu tehniskā stāvokļa dinamikas izmaiņām, veicot pārvadājumus no Latvijas gan ES, gan NVS valstu virzienā.
Noslēgumā tiek veikts ekonomiskās efektivitātes salīdzinošs aprēķins pārvadājumiem starp ES un NVS valstīm.
Maģistra darba apjoms ir 102 lpp., kas sastāv no 24 attēliem, 31 tabulas un 10 pielikumiem. |
Atslēgas vārdi |
Starptautiskie pārvadājumi, Transportlīdzeklis, ETMK un divpusējā atļauja, NVS, TIR, robežpāreja |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
Inernational carriage, vehicle, ECMT licences, vehicle licence cards, CIS countries, CMR,TIR, border |
Valoda |
lv |
Gads |
2011 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
27.05.2011 12:48:02 |