Anotācija |
Maģistra darba izpētes un analīzes objekts ir jauns uzņēmums, Mežu pārvalde Ltd (turpmāk MP), kas nesen uzsācis darbību bio energoresursu nozarē. Neskatoties uz to, ka tā ir salīdzinoši jauna nozare un jaudas pieprasījuma pieaugumu, tomēr pēdējo divu gadu laikā tirgus mainījies ievērojami. Siltā un īsā ziema, ietekmēja visu nozari. Maģistra darba autors atklāj esošo situāciju tirgū, analizējot globālās tendences un industriju. Tas palīdz identificēt stratēģiskās alternatīvas un iespējamās iniciatīvas uzņēmējdarbības attīstībai.
Maģistra darbā izvirzītā problēma. Saskaņā ar neparedzamu un mainīgā tirgus vidi, kompānija bija spiesta mainīt sākotnējo biznesa stratēģiju no fokusa diferencēšanās un izmaksu līdera stratēģiju, tādā veidā pielāgojoties izmaiņām tirgū.
Uzņēmums sākotnējās attīstības plāns nesniedza cerētos rezultātus, kā rezultātā uzņēmums nevarēja sasniegt savus biznesa mērķus. Uzņēmuma īpašnieks redz strupceļu, jo trūkst pienācīgi izvērtētas stratēģijas. Un galvenie jautājumi ir: Ko darīt? Kā izdzīvot? Kā gūt peļņu tādā tirgū? Maģistra darba procesā, autors izvērtē, kura no biznesa stratēģijām būtu vispiemērotākā, lai izdzīvotu un pelnītu arī stipras konkurences tirgus apstākļos.
MP ir, no konkurentiem atšķirīgs, uzņēmējdarbības modelis, kura pamatā ir piegādes ķēdes vadība. Visam preces izstrādes un piegādes procesam ir piesaistīts ārpakalpojumu sniedzēji - apakšuzņēmējiem. Savukārt MP īsteno dubulto kvalitātes kontroli, lai sekotu kvalitātes atbilstība, klientu noteiktām prasībā. Šāds biznesa modelis ļauj saglabāt zemo izmaksu struktūru un uzņēmuma īpašnieka procesu vadīšanas spējas nodrošina efektīvu procesu vadību.
No plašās analīzes, kas tika izmantoa Maģistra darba gaitā, autors atklāj vairākas alternatīvas, piemēram: Koka izstrādājumi, kūdra, lauksaimniecības atkritumiem, oša koka un Clean Tech, kas varētu dot dažas priekšrocības MP. Pēc analīzes šiem variantiem, autors uzsvēra trīs stratēģiskās alternatīvas, kas ļautu iegūt konkurētspējīgas priekšrocības MP.
Lai veikšanu šos stratēģiskos alternatīvām, autors saprata, ka par MP vispiemērotākais būtu kombinācija gan "izmaksu līderis un diferencēšanās" stratēģiju. Precīzāk būtu mix zemu izmaksu un fousētas diferenciācijas stratēģijas. Šāda pieeja dod iespēju palielināt ieņēmumus no pamatdarbības virzienā un palielināt peļņu par papildu pakalpojumu ilgtermiņā. Īstenošanai šīm alternatīvām, autors ierosina turpmākos piedāvāto rīcības plānu. |