Studiju veids |
bakalaura akadēmiskās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Vadīšana starptautiskos uzņēmumos |
Nosaukums |
Sociālo tīklu izmantošana darbinieku piesaistes un atlases procesā Latvijas kompānijās |
Nosaukums angļu valodā |
The Use of Social Media Networks in Recruitment Process in Latvian Companies |
Struktūrvienība |
01B00 Rīgas Biznesa skola |
Darba vadītājs |
W.Schaub |
Recenzents |
P.Nazarova |
Anotācija |
Mūsdienu mainīgajā darba tirgū darba devēji un personāldaļas speciālisti meklē jaunus veidus kā piesaistīt un atlasīt potenciāli vispiemērotākos kandidātus. Viena no jaunākajām tendencēm ir darbinieku piesaiste un atlase izmantojot sociālo tīklu vietnes.
Šī bakalaura darba tēma ir “Sociālo tīklu izmantošana darbinieku piesaistes un atlases procesā Latvijas kompānijās”. Lai gan relatīvi liels skaits pētījumu par konkrēto tēmu ir veikti globālā kontekstā, akadēmiskie pētījumi, kas koncentrētos tieši uz Latvijas reģionu, ir salīdzinoši maz.
Lai savāktu nepieciešamos datus, aptaujas anketas tika izsūtītas vairāk nekā 250 personāldaļas speciālistiem, kas pašlaik ir nodarbināti vidēja vai liela izmēra Latvijas uzņēmumos. Pirmā aptaujas daļa tika veltīta tam, lai radītu vispārēju statistiku saistībā ar konkrēto jautājumu. Otrā aptaujas daļa koncentrēta uz konkrētu sociālo tīklu aspektu - spēju iegūt papildu informāciju par potenciālajiem kandidātiem un to, kā šī informācija tiek uztverta no darba devēju puses.
Apkopojot rezultātus, tika noskaidrots, ka lielākā daļa uzņēmumu Latvijā izmanto sociālos tīklus kandidātu piesaistē un atlasē. Atlases speciālisti lielākoties izmanto „pasīvo pieeju” sociālajiem tīkliem – ievieto tajos vakanču sludinājumus, veicina uzņēmuma atpazīstamību un iegūst papildu informāciju par potenciālajiem kandidātiem. Tikai neliela daļa izmanto „aktīvo pieeju” sociālajiem tīkliem (interaktivitātes un saziņas iespējas) un vēršas pie konkrētiem kandidātiem ar lūgumu pievienoties uzņēmumam. Rezultāti no aptaujas otrās daļas, kuras mērķis bija izpētīt atlases speciālistu attieksmi pret dažāda veida informāciju, kas atrodama kandidātu profilos, norādīja, ka profila saturam ir atšķirīgs efekts uz speciālistu uztveri un viedokli par potenciālo kandidātu.
Bakalaura darba kopējais apjoms ir 50 lpp, tajā iekļautas 6 tabulas, 2 figūras un 1 pielikums.
Darba valoda ir angļu valoda. |
Atslēgas vārdi |
Personāldaļa, Darbinieku Atlase, Darbinieku Piesaiste, Sociālie Tīkli, Sociālo Tīklu Vietnes, Cilvēkresursi, Facebook, LinkedIn |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
Human Resources, Recruitment, Social Networks, Social Networking Sites, Social Media Recruitment, Candidate Screening, Facebook, LinkedIn, Employee Selection |
Valoda |
eng |
Gads |
2015 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
16.03.2015 08:03:58 |