Noslēguma darbu reģistrs
  
Studiju darba apraksts
Studiju veids bakalaura akadēmiskās studijas
Studiju programmas nosaukums Uzņēmējdarbība un vadīšana
Nosaukums „Stratēģiskā fokusēšanas sistēma”
Nosaukums angļu valodā "Strategic focussing system"
Struktūrvienība 22000 Inženierekonomikas un vadības fakultāte
Darba vadītājs Mg.psih., lekt. S.Gailīte
Recenzents Dr.oec., prof. E.Gaile-Sarkane
Anotācija Bakalaura darba autors ir Kirils Maksimovičs, Rīgas Tehniskās universitātes, Inženierekonomikas un vadības fakultātes, Tālākizglītības nodaļas Uzņēmējdarbības un vadīšanas studiju programmas ceturtā kursa students. Bakalura darba tēma ir Efektivitātes paaugstināšana uzņēmumā. Darba mērķis ir pārbaudīt iekšējās komunikācijas ietekmi uz uzņēmuma spēju strādāt efektīvi un veiksmīgi attīstīties tirgū. Darba analītiskajā daļā autors apskata Latvijas ekonomiskās īpatnības, uzņēmumu darbības modeļus, komunikācijas uzlabošanas metodes un apraksta autora izstrādāto metodi Uzņēmuma fokusēšanas sistēma. Pētījuma pirmajā daļā autors izveidoja labākās prakses grupu, kurā analizēja komunikācijas faktorus septiņos Latvijas uzņēmumos. Pētījums tika veikts, lai noteiktu labāko komunikācijas prakses līmeni Latvijā Pētījuma otrajā daļā tika veikta komunikācijas faktoru ietekmes analīze uz darbības efektivitāti. Individuālai uzņēmumu analīzei tika izvēlēti divi Latvijas uzņēmumi uzņēmums ar labākiem un uzņēmums ar sliktākiem rezultātiem. Kopējais uzņēmuma darbības novērtējums tika veikts pēc uzņēmuma iegūtās tirgus daļas un izaugsmes darbības tirgū no 2003.līdz 2008.gadam. Abu pētīto uzņēmumu komunikācijas faktori tika novērtēti un rezultāti salīdzināti ar uzņēmumu labākās prakses grupu. Tika veikti secinājumi par komunikācijas faktoru ietekmi uz uzņēmuma konkurētspēju tirgū. Darbam tika izmantotas uzņēmuma darbības pētīšanas metodes, iekļaujot Boston Consulting Group konkurences novērtēšanas matricu, salīdzinošās novērtēšānas metodi, statistiskas analīzes metodes un autora izstrādāto metodi, ar kuras palīdzību iespējams novērtēt uzņēmuma stratēģijas ieviešanas kvalitāti. Izstrādāts uzlabojumu ieviešanas plāns vājākajam uzņēmumam ar mērķi paaugstināt tā konkurētspēju tirgū, izstrādāts uzlabojumu ieviešanas kalendārais plāns, aprēķināta potenciālā atdeve, plāna ieviešanai nepieciešamie resursi un ieteikti darbinieki, kuriem deleģēt plāna ieviešanu un novērtējis ar projektu saistītus riskus. Šīs darbs demonstrē vienu no veidiem, kā var palīdzēt Latvijas uzņēmumiem paaugstināt savu konkurētspēju tirgū, uzlabojot iekšējās komunikācijas kvalitāti. Darba apjoms ir 76 lappaspuses. Darbā iekļautas 14 tabulas, 24 attēli un 2 pielikumi.
Atslēgas vārdi Efektivitātes paaugstināšana uzņēmumā, uzņēmuma fokusēšanas sistēma, iekšēja komunikācija
Atslēgas vārdi angļu valodā Efficiency improvement, Performance improvement, company focusing systems, internal communication
Valoda lv
Gads 2011
Darba augšupielādes datums un laiks 26.05.2011 12:26:59