Anotācija |
Pēdējās desmitgadēs ir tendence izmantot datorus un datu ieguves sistēmas laboratorijas nodarbībās, lai uzlabotu izglītību zinātnē. Tāpēc daudzas lietotnes un risinājumi tiek izstrādāti izmantojot aparatūru un programmatūru. Mūsu progresīvajā sabiedrībā pedagogiem un audzēkņiem jābūt aktīviem, pašmotivētiem un spējīgiem identificēt problēmas, uzdot jautājumus, sintezēt idejas, rast problēmu risinājumus un attīstīt spējas un prasmes laboratorijā.
Datorizēta laboratorija ir datu iegūšanas sistēma, ko parasti izmanto, lai savāktu informāciju par patiesās vides stāvokli eksperimentiem laboratorijā. Šiem iegūtajiem datiem parasti ir jābūt parādāmiem ar datoru dažādos vizuālajos formātos, piemēram, grafikos, tabulās, mērījumu diagrammās u.c. Tas ļaus eksperimentētājiem analizēt rezultātus un iegūt eksperimentā mērītos lielumus, rezultātus un secinājumus.
Šī darba mērķis ir izstrādāt uz tīklu balstītu reālā laika datorizētu laboratorijas sistēmu, kas būtu izmantojama it īpaši izglītībā. Mūsu darbs ir iedalīts divās daļās: pirmā daļa ir attīstīt sistēmu, pamatojoties uz modeli, ko sauc par "Eksperimentu Skiču Modeli". Otrā daļa apraksta starp interneta infrastruktūrā esošām ierīcēm.
Eksperimentu skiču modelis pārzina studiju tēmu, eksperimentus un laboratorijas darba sesiju. Lietotājs var izveidot "eksperimenta skici" par mācību tēmu un konfigurēt visu informāciju par eksperimentu, piemēram, eksperimenta ievads, instrukcija un darba gaita, nepieciešamās ierīces, datu vizualizācija, u.c. Eksperimentālās skices un to iepriekšējie rezultāti, komentāri un laboratorijas sesijas informācija varētu būt pieejama lietotājiem atbilstoši noteiktām prioritātēm.
Lai savienotu ierīces ar tīkla lietotnēm un parādītu informāciju kopējā tīkla pārlūkprogrammā, mums ir nepieciešams definēt modeļus, protokolus, struktūru un tehnoloģijas, lai izveidotu uz tīklu balstītu zinātnisko rīku.
Maģistra darbs satur 125 lappuses, 48 attēlus, 2 tabulas, 83 informācijas avotus, un 4 pielikumus. |