Anotācija |
Bakalaura darba tēma ir Autotransporta infrastruktūras pārvaldīšanas optimizācija. Bakalaura darba mērķis ir izpētīt un izanalizēt autotransporta infrastruktūras pārvaldīšanas mehānismu, izpētīt un izanalizēt autotransporta infrastruktūras pārvaldīšanas optimizācijas iespējas, ņemot vērā sabiedrības vajadzības, infrastruktūras faktisko stāvokli, pieejamos resursus.
Autotransporta infrastruktūras galvenais objekts ir autoceļš. Tā kā galvenais autoceļu pārvaldītājs Latvijā ir Valsts akciju sabiedrība Latvijas Valsts ceļi un to galvenais uzdevums ir ceļu tīkla, kas Latvijā ir pietiekams, pārvaldīšanas un attīstības nodrošināšana, kā arī autoceļu uzturēšana atbilstīgi normatīvajiem aktiem, darbā galvenokārt tiek apskatītas tās pārvaldīšanas optimizācijas iespējas. Šīs iespējas nākotnē saistītas ar organizācijas iekšējo procesu optimizāciju un cilvēkresursu kapacitātes palielināšanu, jauno informācijas tehnoloģiju ieviešanu un izmantošanu jaunu datu bāžu veidošanai, ģeogrāfiskās informācijas sistēmas attīstību, realizējot Inspire direktīvu, autoceļu informatīvo sistēmu uzturēšanu un attīstību, resursu vadības sistēmas Horizon ieviešanu valsts autoceļu zemju pārvaldīšanai un reģistrācijai Zemesgrāmatā utml.
Inženierprojekta nosaukums ir Dzīvojamo māju kvartāla rekonstrukcija Ķiršu, Ābeļu un Austrumu ielās Jaunpilī"". Dzīvojamo māju kvartāls Jaunpilī sastāv no četrām šaurām ielām, kas ir diezgan sliktā tehniskā stāvoklī. Ja pa ielu brauc viens otram pretī divi transportlīdzekļi, tad nav iespējams samainīties. Gājējiem vispār nav ietves, pa kuru pārvietoties. Šāds projekts nodrošinātu ērtāku pārvietošanos transportlīdzekļiem, kā arī nodrošinātu gājēju drošību, viņiem pārvietojoties pa ierīkotajām gājēju ietvēm. Dzīvojamo māju kvartālā dzīvo arī bērni, kuri, pārvietojoties pa esošo brauktuvi, apdraud savu dzīvību.
Ielām tiek projektēts brauktuves platums 3 m katrā braukšanas virzienā. Brauktuves segumu paredzēts nomainīt no esošā grants seguma uz jaunu asfaltbetona segumu, tiek projektēta lietus ūdens kanalizācijas sistēma un gājēju ietves 2 m platumā gar vienu ielas malu. Gājēju ietves segumam paredzēts izmantot betona bruģakmeni.
Bakalaura darbam ir ievads, 2 nodaļas, 6 apakšnodaļas, secinājumi un nobeigums, 5 pielikumi. Darba apjoms ir 42 lpp., tajā ir 2 tabulas un 9 attēli.
Inženierprojekta daļai ir ievads, aprakstošā un aprēķinu daļa, grafiskie materiāli 10 rasējumi, 7 attēli, 16 tabulas. Inženierprojekta apjoms ir 80 lpp. Izmantoti 29 informācijas avoti. |