Studiju veids |
bakalaura profesionālās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Transportbūves |
Nosaukums |
„Transportbūvju vides pieejamības risinājumu analīze” („Krūmu ielas rekonstrukcija posmā no Flotes ielas līdz Ziemeļu ielai, Liepājā”) |
Nosaukums angļu valodā |
„Analysis of Environmental Approachability Solutions in Transportation Structures” („Reconstruction of Krumu Street Section from Flotes Street to Ziemeļu Street in Liepaja”) |
Struktūrvienība |
31000 Būvniecības un mašīnzinību fakultāte |
Darba vadītājs |
Inž. O.Koemecs |
Recenzents |
|
Anotācija |
Bakalaura darba nosaukums ir Transportbūvju vides pieejamības risinājumu analīze. Darbs sastāv no trīs daļām.
Pirmajā bakalaura darba daļā ir veikta Latvijas Republikā spēkā esošo normatīvo tiesību aktu, standartu un ieteikumu apkopojums, kuros ir noteiktas prasības vides pieejamībai. Ieteikumu sadaļā apskatīti invalīdu un viņu draugu apvienības Apeirons ieteikumi pieejamai videi, kas papildināti ar attēliem.
Otrajā bakalaura darba daļā veikta iepazīšanās ar galvenajām gājēju grupām, kam visvairāk nepieciešami vides pieejamības risinājumi, apskatīta Latvijas statistika par iedzīvotāju skaitu un personām, kam piešķirta invaliditāte. Detalizēti aprakstīti galvenie invaliditātes veidi un vides pieejamības problēmas, ar ko saskaras cilvēki ar invaliditāti.
Trešajā daļā apskatītas vispārīgas transportbūvju vides pieejamības risinājumu prasības un parametri, kā arī biežāk pielietotie vides pieejamības risinājumi. Apskatīti dažādi brīdinošo taktilo virsmu veidi un pielietojums, aprakstīti pieejami gājēju signāli. Veikta iepazīšanās ar ārvalstīs veiktajiem pētījumiem par brīdinošo taktilo virsmu lietošanu.
Katrai bakalaura darba daļai tās beigās ir doti secinājumi par konkrēto daļu. Bakalaura darba nobeigumā ir doti galvenie secinājumi par spēkā esošo likumdošanu un transportbūvju vides pieejamības risinājumiem un to ietekmi uz gājējiem.
Inženierprojekta nosaukums ir Krūmu ielas rekonstrukcija posmā no Flotes ielas līdz Ziemeļu ielai, Liepājā. Tajā tiek izstrādāts Krūmu ielas posma rekonstrukcijas tehniskais projekts Liepājā. Krūmu iela pēc nozīmes iedalāma vietējas nozīmes ielu kategorijā, tā savieno pilsētas dzīvojamos rajonus un kalpo piekļūšanai tur esošajiem sabiedriskajiem objektiem. Ielas kopējais projektētais garums ir 1176.71 m. Projektētais ātrums visā posmā pieņemts 50kmh. Ielas normālprofils pieņemts NP10.5, atbilstoši prognozētajai satiksmes intensitātei. Abās ielas pusēs paredzēts veidot gājēju ietves un veloceļus. Gājēju ietvēm platums paredzēts 2.50 m, bet veloceļam 1.60 m. Paralēli ielai paredzēts izveidot autostāvvietas. Projektā ietverta segas aplēse, kopējie darbu apjomi un specifikācijas, sadaļas par darbam dabas aizsardzības un ugunsdrošības noteikumiem.
Bakalaura darba (ar inženierprojektu) kopējais apjoms ir 146 lappuses. Diplomdarbs ir rakstīts datorsalikumā, latviešu valodā, tas sastāv no 29 tabulām, 58 attēliem un 31 rasējuma. |
Atslēgas vārdi |
vides pieejamība, vides pieejamības risinājumi, invaliditāte, |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
environmental approachability, environmental approachability solutions, disability |
Valoda |
lv |
Gads |
2011 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
21.05.2011 10:50:45 |