Anotācija |
Bakalaura darba nosaukums ir Bagija projekts.
Bagijs ir vieglais automobilis ar cauruļu rāmi, kas paredzēts braukšanai pa smiltīm un bezceļiem.
Projekta mērķis ir izstrādāt B600 grupas bagija cauruļu rāmi, kas būtu paredzēts garāka auguma cilvēkiem, nekā izmantojot populārākos B600 grupas bagijus. B600 bagiju LAF (Latvijas Auto Federācija) tehniskie noteikumi paredz minimālus tehniskos jauninājumus un atšķirības starp savas grupas konkurentiem, tāpēc lai startētu un uzvarētu šajā klasē, galvenais ir braucēju meistarība, nevis dārgāka un sarežģītāka tehnika.
Projektētās detaļas tiek veidotas, ievērojot LAF tehniskās prasības B600 grupas bagijiem un analizējot dažādas analogas konstrukcijas. Konstrukcijām tiek izvēlēts materiāls DIN 1.7218 (25CrMo4), tāpēc ka tas ir izturīgs un iespējams iegūt vieglāku rāmja konstrukciju, nezaudējot rāmja stiprību un līdz ar to drošību.
Primārais projekta uzdevums ir izveidot bagiju, kas būtu paredzēts garākiem braucējiem, par piemēru ņemot autora augumu, kurš ir 1.89 m, atstājot rezervi, tādejādi iespēju šo rāmi izmantot arī garākiem braucējiem par autoru, bet iekļaujoties tehniskajos noteikumos dotajos gabarītizmēros. Sekundārais projekta uzdevums ir uzprojektēt pēc iespējas vieglāku rāmi, nezaudējot tā stiprību un drošību. Motora vieta ir paredzēta lielāka, nekā nepieciešams izvēlētajam motoram, lai ar minimālām pārbūvēm būtu iespējams ievietot arī lielākus un jaudīgākus motorus, ja rastos tāda vēlme un nepieciešamība.
Par informācijas avotiem tiek izmantoti galvenokārt interneta resursi un ar auto būvi saistīta zinātniskā literatūra, kā arī konsultācijas ar cilvēkiem, kuri būvē bagijus un kuriem ir pieredze šajā jomā.
Aprakstošā daļa sastāv no 99 lappusēm, 55 attēliem un 14 tabulām, darbs ir sarakstīt latviešu valodā. Darba grafiskā daļa sastāv no 2 A0 formāta rasējuma lapām un 4 A1 formāta rasējuma lapām.
Atslēgas vārdi bagijs, B600, cauruļu rāmis. |