Studiju veids |
bakalaura profesionālās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Transporta sistēmu inženierija |
Nosaukums |
Laika biļetes ieviešanas efektivitātes rādītāju novērtējums Rīgas sabiedriskā transporta maršrutu tīklā. |
Nosaukums angļu valodā |
Evaluation of the Efficiency of Introducing a Time Zone Ticket for Riga Public Transport Network. |
Struktūrvienība |
25100 Aeronautikas institūts |
Darba vadītājs |
Docente Diāna Santalova |
Recenzents |
Docents Mihails Larins |
Anotācija |
Bakalaura darbs izstrādāts ar mērķi novērtēt laika biļetes ieviešanas efektivitāti Rīgas sabiedriskā transporta maršruta tīklā, sniegt priekšlikumus maršruta tīkla efektivitātes paaugstināšanai, kā arī paplašināt pasažieriem piedāvāto biļešu klāstu.
Diplomdarba izstrādē tika izmantoti SIA RP Rīgas satiksme Elektroniskās norēķinu sistēmas dati (ENS), kas atlasīti ar datorprogrammu Qlikview, pilsētas sabiedriskā transporta kustības grafiku sastādīšanai un plānošanai paredzētā programma Pikas un RP SIA Rīgas satiksme sniegtā informācija par pārdotajām biļetēm.
Diplomdarba ietvaros veikta pašreizējās situācijas analīze un modelēšana 14 sabiedriskā transporta maršrutiem, kuri kursē pa Brīvības ielu, lai noteiktu potenciālos ieguvumus un zaudējumus gan no pārvadātāja, gan pasažieru viedokļa.
Diplomdarba pirmajā daļā izpētīta un analizēta sabiedriskā transporta darbības organizēšanas pamatprincipi Rīgā, tā nozīme mūsdienīgā pilsētvidē un sabiedriskā transporta pakalpojuma kvalitāti raksturojošie rādītāji.
Diplomdarba otrajā daļā veikta sabiedriskā transporta sistēmas un infrastruktūras attīstības iespēju izpēte un izstrādāti potenciālie uzlabojami.
Diplomdarba trešā daļa veltīta esošās biļešu sistēmas un pasažieru ceļošanas paradumu analīzei, citu Eiropas pilsētu biļešu sistēmu izpētei, lai novērtētu laika biļetes ieviešanas iespējas.
Ceturtajā daļā veikti aprēķini, lai novērtētu potenciālo darba apjoma un transportlīdzekļu skaita samazinājumu, kā arī potenciālos zaudējumus, kas rodas ieviešot laika biļeti un likvidējot abonementa biļešu iedalījumu pēc transporta veida, neveicot braukšanas tarifu paaugstināšanu.
Diplomdarba noslēgumā tiek piedāvāti priekšlikumi maršruta tīkla darbības efektivitātes, piedāvāto biļešu klāsta uzlabošanā, cenu politikas noteikšanā un laika biļetes ieviešanā Rīgas pilsētas sabiedriskā transporta maršrutu tīklā.
Diplomdarba apjoms 85 lpp teksts, 6 attēli, 21 tabulas, 8 pielikumi un 30 literatūras avoti. |
Atslēgas vārdi |
Sabiedriskais transports, laika biļete, maršrutu tīkls |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
Public transport, time zone ticket, route network |
Valoda |
lv |
Gads |
2011 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
20.05.2011 15:37:59 |