Noslēguma darbu reģistrs
  
Studiju darba apraksts
Studiju veids bakalaura profesionālās studijas
Studiju programmas nosaukums Aviācijas transports
Nosaukums "Vidējo attālumu turboreaktīvās lidmašīnas parametru analīze un to modifikācija ar moderno materiālu un tehnoloģiju pielietošanu"
Nosaukums angļu valodā "Middle Range Jet Engine Airplane Parameter Analysis and Their Modification with Use of Modern Materials and Technology"
Struktūrvienība 31000 Būvniecības un mašīnzinību fakultāte
Darba vadītājs Dr.habil.sc.ing., prof. Mārtiņš Kleinhofs
Recenzents Dr.habil.sc.ing., prof. Jurijs Paramonovs
Anotācija Bakalaura darbs ar projekta daļu: Vidējo attālumu turboreaktīvās lidmašīnas parametru analīze un to uzlabošana ar moderno materiālu un tehnoloģiju izmantošanu. Autors: Reinis Šumskis Vadītājs: Dr.h.sc.ing., Mārtiņš Kleinhofs. Bakalaura darbā tika veikts gaisa kuģa masas aprēķins, centrējuma aprēķins un spārna stiprības aprēķins par avotu minētajiem aprēķiniem tika izmantota prototipa lidmašīna B737-500RX, kura ir balstīta uz Boeing 737-500 bāzes. Aprēķina rezultātā tika salīdzināti oriģināli izmantotie spārna materiāli ar perspektīvajiem materiāliem kādi varētu tikt izmantoti spārna projektēšanā un būvniecībā. Kā perspektīvs materiāls tika izmantots oglekļa kompozīts, šī materiāla izmantošanas mērķis bija kopējās masas samazināšana kā rezultātā palielinātos gaisa kuģa veicamā distance un kravnesība. Papildus teorētiskajam apkopojumam un veiktajiem aprēķiniem darbā tika izstrādāti arī trīs rasējumi, kuri ir pievienoti pielikumā (gaisa kuģa, spārna šķērsgriezuma, spārna struktūras rasējumi). Darbā tika arī izpētīta kompozītmateriālu izmantošana gaisa kuģa spārna konstrukcijās, veikti aprēķini, analizētas kompozītmateriālu priekšrocības un iespējamie trūkumi, tā pat tika apskatītas un analizētas uzlabojamās spārna un vadības virsmu struktūras. Kā arī aprakstīts nepieciešamie darba drošības pasākumi, kuri jāievēro darbā ar kompozīta materiāliem, tā pat kā dažādie kompozītu materiālu izveidošanas veidi. Darbs sastāv no ievada, pamatdaļas un secinājumiem. Pamatdaļa sastāv no 8 nodaļām. Darbs sastāv no 85 lapaspusēm, tajā ir 22 attēliem, 10 tabulām, 168 formulām un tajā ir izmantoti 25 literatūras avoti.
Atslēgas vārdi Vidējo attālumu turboreaktīvās lidmašīnas parametru analīze un to modifikācija ar moderno materiālu
Atslēgas vārdi angļu valodā Middle Range Jet Engine Airplane Parameter Analysis and Their Modification with Use of Modern Materi
Valoda lv
Gads 2014
Darba augšupielādes datums un laiks 04.06.2014 15:20:45