Studiju veids |
maģistra profesionālās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Elektrotehnoloģiju datorvadība |
Nosaukums |
"Hibrīdo un elektrisko automobiļu elektroiekārtu izpēte" |
Nosaukums angļu valodā |
"Research on hybrid and electric vehicle electrical systems" |
Struktūrvienība |
33000 Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte |
Darba vadītājs |
Leonīds Ribickis |
Recenzents |
|
Anotācija |
Sakarā ar strauji augošu interesi no Eiropas biedrības par hibrīdiem automobiļiem un elektromobiļiem, kā arī pateicoties to ietekmei uz apkārtējo vidi, tēma ir aktuāla un detalizēti izpētāma. Atbilstoši prognozēm, līdz 2020. gadam hibrīda tipa automobiļu īpatsvars tirgū būs ap 15 procentiem, un, varbūt, dažās valstīs kļūs ne tikai par klimata uzlabošanas instrumentu, bet arī palīdzēs energosistēmas balansēšanas jautājumā.
Dotajā darbā autors izpēta hibrīdo un elektrisko automobiļu darbības principus. Lielāko uzmanību autors pievērš vilces piedziņas sistēmas izpētei, tās darba principiem, tehniskajiem parametriem un uzlabošanas iespējam. Par galvenajiem vilces sistēmas komponentiem autors uzskata tādas iekārtas kā akumulatoru bateriju modulis, elektriskie vilces motori un spēka elektronikas pārveidotāji. Turklāt autors pēta sekundāras elektriskas iekārtas, kuras ir nepieciešamas dota luksus klases automobiļa Lexus LS 600h funkcionēšanai. Tiek izpētīta arī elektrosistēmu mijiedarbība, vadība un diagnostika ar datora palīdzību.
Darba eksperimentālajā daļā autors pēta diagnostikas un energopatēriņa uzskaites sistēmas, lai salīdzināt iegūtos datus ar parastajiem automobiļiem. Darba beigās autors apkopo iegūto informāciju un izdara secinājumus atbilstoši paveiktam darbam.
Darbā 59 lpp. teksts, 53 attēli, 2 tabulas un 28 literatūras avotu nosaukumi. |
Atslēgas vārdi |
Hibrīds automobilis, elektromobilis, HEV, |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
HEV, hybrid electric vehicle |
Valoda |
lv |
Gads |
2014 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
04.06.2014 09:23:15 |