Anotācija |
Bakalaura darba tēma ir intelektuālās transporta sistēmas (ITS).
ITS ir informācijas un komunikācijas tehnoloģiju apvienošana ar transporta infrastruktūru, transportlīdzekļiem un lietotājiem.
Ar ITS palīdzību var paaugstināt satiksmes drošību, padarīt braukšanas procesu ērtāku, mazināt sastrēgumus un to sekas: ceļā pavadīto laiku, kopējo automobiļu degvielas patēriņu, CO2 izplūdes gāzu daudzumu, apkārtējas vides piesārņojumu. Visi iepriekš minētie faktori ir aktuāli arī Latvijā.
Bakalaura darbā tiek apskatītas ITS, kas ietver sevī intelektuāla automobiļa koncepciju un infrastruktūras elementus, kā arī sazināšanās veidus starp tiem.
Darba gaitā tika apskatīti un analizēti ārzemju autoru zinātniskie darbi un publikācijas, kā arī dažādi informācijas avoti internetā, kuros ir aprakstītas attiecīgās aktualitātes, tehnoloģijas, metodes, problēmas un iespējamie problēmu risinājumi. Lietderīga informācija tika saņemta sarunās ar Satiksmes Informācijas Centra (SIC) vadītāju Borisu Jeļisejevu un Rīgas Domes Satiksmes Departamenta (RDSD) Satiksmes Vadības Centra (SVC) nodaļas vadītāja vietnieku Ilgvaru Lipstu.
Darbā tika veikts paplašināts pētījums par to, kādas ITS darbojas Eiropā un Latvijā, kādas koncepcijas un metodes tiek īstenotas šodien un paredzētas attīstīt nākotnē. Katras daļas beigās un nobeigumā tika izvērtēts jauno ITS ieviešanas perspektīvas un lietderīgums Latvijā.
Bakalaura darba informācija var būt lietderīga izmantošanai un kalpot par avotu tālākiem pētījumiem šajā nozarē.
Inženierprojekts autoceļa P73 rekonstrukcija posmā km 77.0 - 82.0.
Autoceļš P73 ir autoceļa A6 (Rīga Daugavpils) alternatīva. Ņemot vērā, ka braucot pa A6, vajag braukt cauri dauzām apdzīvotām vietām (Ogre, Lielvārde un citas), braukšanas laiks būs ilgāks, nekā braucot pa P73. Tāpēc maršrutam Rīga Daugavpils izdevīgi izvēlēties autoceļu P73.
Šī posma negatīvā puse ir tas, ka tur nav asfaltbetona seguma. Braukšana pa grants segumu ir bīstamāka, piesārņo apkārtējo vidi, kā arī ceļa uzturēšana prasa lielākus resursus. Rekonstrukcijas laikā paredzēts uzlabot autoceļa ģeometriskos parametrus (ceļa plānu, šķērsprofilu un garenprofilu) un izbūvēt ar saistvielām saistošo kārtu. Tas viss paaugstinās autoceļa drošības un komforta līmeni.
Bakalaura darba kopējais apjoms ir 166 lapaspuses. Tajā ir 41 attēli un 8 rasējumi. Tika izmantoti 66 literatūras avoti. |