Studiju veids |
maģistra akadēmiskās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Transporta datorvadības, informācijas un elektroniskās sistēmas |
Nosaukums |
Dzelzceļa trokšņu novērošanas metožu izpēte |
Nosaukums angļu valodā |
Analysis of Railway Noise Evaluation Methods |
Struktūrvienība |
13010 Transporta elektronikas un telemātikas katedra |
Darba vadītājs |
Dr.sc.ing., pētnieks A.Baranovskis |
Recenzents |
Dr.habil.phys., prof. V.Popovs |
Anotācija |
Darbā tiek analizēti galvenie dzelzceļa trokšņa avoti un galvenās skaņas izplatīšanas īpašības gaisā; veikta dzelzceļa trokšņa izstarošanās un izplatīšanās determinēto, statistisko, pusempīrisko un empīrisko modeļu analīze, ka arī tiek novērtēta EK ieteiktās dzelzceļa trokšņa modelēšanas metodes lietojamība Latvijas dzelzceļa apstākļos.
Īpaša uzmanība darbā tiek pievērsta moderno dzelzceļa trokšņa mērījumu metožu izpētei. Tiek izstrādāta un eksperimentāli pārbaudīta universālā integrētā daudzkanālu mērījumu sistēma, kas atbalsta skaņas, vibrācijas un citu signālu mērījumus, mērījumu rezultātu apstrādi reālā laikā un rezultātu ierakstu failā pēcapstrādei un var tikt izmantota galveno dzelzceļa trokšņa avotu atdalīšanai.
Darba gaitā iegūtie dzelzceļa trokšņa spektru eksperimentālo pētījumu rezultāti Latvijas dzelzceļā un izstrādātā mērījumu sistēma tiks izmantoti EK LIFE+ programmas projekta LIFE11 ENV/LV/376 ISRNM Innovative Solutions for Railway Noise Management ietvaros.
Darbā: 121 lpp. teksts, 71 attēli, 15 tabulas un 38 nosaukumu informācijas avoti. |
Atslēgas vārdi |
Dzelzceļa troksnis, mērījumi |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
railway noise, sound propagation |
Valoda |
lv |
Gads |
2014 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
25.06.2014 08:24:05 |