Studiju veids |
bakalaura profesionālās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Transportbūves |
Nosaukums |
„Asfaltbetona piedevu analīze” („Pilsētas ceļa projekts”) |
Nosaukums angļu valodā |
„Analysis of Asphalt Concrete Additions” („Project of Town Road”) |
Struktūrvienība |
31000 Būvniecības un mašīnzinību fakultāte |
Darba vadītājs |
Dr.Sc.ing. V.Haritonovs |
Recenzents |
|
Anotācija |
Bakalaura darba nosaukums: Asfaltbetona piedevu analīze.
Ceļu būvē, tāpat kā jebkurā citā nozarē, svarīga ir vispārēja nozares attīstība un tās veicināšana. Viens no ceļu būves attīstības veidiem ir asfaltbetona piedevu izmantošana autoceļu segumu īpašību uzlabošanai. Darbā tiek veikta plaša asfaltbetona piedevu analīze, apskatot to ietekmi uz asfaltbetona segumu kalpošanas laika ilgumu un veiktspējas īpašībām. Analizējot autoceļu būvniecībā izmantotās asfaltbetona piedevas, tās tiek iedalītas trīs grupās: bitumena modificētāji, adhēzijas uzlabotāji un pigmenta piedevas. Katrai no šīm grupām tiek noteikts piedevas izmantošanas pamatuzdevums, kas arī ir galvenais kritērijs piedevu iedalījuma veidošanā. Analizējot katru piedevu grupu, tiek noskaidrots piedevu grupas pielietojuma tehniskais un ekonomiskais pamatojums, kā arī galvenās iedarbes un to iedarbības mehānismi uz asfaltbetona segumu, kurus spēj samazināt vai novērst šo piedevu lietošana asfaltbetona ražošanā. Tiek izsvērtas iespējas un pasākumi, kas papildus uzlabo modificēto asfaltbetona segumu darbību, nodrošinot pilnvērtīgu to darbību ilgstošā kalpošanas laika periodā. Sīkāk analizējot katras grupas piedevas, tiek apskatīts konkrētās piedevas darbības veids un principi, salīdzināti piedevu radītie uzlabojumi, izmantošanas atšķirības un ekonomiskie aspekti, tādējādi ļaujot labāk izprast, kādas piedevas jāpielieto katrā konkrētajā gadījumā.
Inženierprojekta nosaukums: Pilsētas ceļa projekts.
Inženierdarbā izstrādāts Ezermalas ielas rekonstrukcijas projekts no Sudrabu Edžus ielas līdz Cimzes ielai Rīgā. Posma garums ir 940 metru. Rekonstrukcijas projekta mērķis ir uzlabot ceļa trases parametrus (atbilstoši Latvijas Valsts standartiem ar atļauto braukšanas ātrumu 50 kmh), lai varētu nodrošināt drošu un komfortablu gājēju un transportlīdzekļu satiksmi. Rekonstrukcijas projektā uzsvars likts tieši uz satiksmes drošības prasību ievērošanu.
Bakalaura darba (ar inženierprojektu) kopapjoms:
izpētes un aprēķinu daļa 122 lpp.; rasējumi 6; tabulas 18; attēli 31; izmantotie literatūras avoti 65. |
Atslēgas vārdi |
Asfaltbetona piedevu analīze, Pilsētas ceļa projekts |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
Analysis of Asphalt Concrete Additions, Project of Town Road |
Valoda |
lv |
Gads |
2011 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
16.05.2011 12:39:37 |