Studiju veids |
maģistra profesionālās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Automobiļu transports |
Nosaukums |
Automobiļu virsbūvju korozijas pētījums |
Nosaukums angļu valodā |
Corrosion research of car bodies |
Struktūrvienība |
25500 Transporta institūts |
Darba vadītājs |
Ēriks Vonda |
Recenzents |
Dr.Sc.Ing. docents Aivis Grīslis |
Anotācija |
Pētījums izstrādāts par automobiļu virsbūvju koroziju. Mērķis - izpētīt un rast skaidrojumu arvien veiksmīgākai korozijas novēršanai automobiļu virsbūvēm. Darbā veikta mūsdienu automobiļu virsbūvju materiālu noteikšana, salīdzināšana un korozijas ietekme uz tiem. Darbā iekļautas 4 pētījuma daļas. Dots novērtējums par atlasīto paraugu korodēšanu 5 mēnešu periodā. Attiecīgi eksperiments veikts ilgākā laika posmā, radot reālus nevis laboratorijā veiktus apstākļus, kur metāls tiek pakļauts dabā sastopamiem apstākļiem, radot dabiskus korozijas veicinošus elementus un radot nesteidzīgu korozijas rašanos. Veikts izlases paraugu novērtējums mikroskopā. Noteikti izlases paraugu materiālu sakausējuma elementi, to koncentrācija un ietekme. Izstrādāti mikrošlifi, noteiktas paraugu struktūras un rasti secinājumi par to kvalitāti. Pētījuma hipotēze jauno automobiļu virsbūvju materiāli ir mazāk korodējoši un sakausējumi daudz augstākas kvalitātes kā vecāka izlaiduma gada automobiļiem.
Apraksta daļa aizņem 86 lpp, 7 tabulas un 54 attēlus. Pielikumā ietvertas 18 lpp. Darbs sarakstīts latviešu valodā. |
Atslēgas vārdi |
auto virsbūvju korozija, tēraudu sastāvs, rentgendifraktometrija, spektrometrija, mikrostruktūras |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
car body corrosion, steel structure, X-ray diffraction, spectrometry, microstructures |
Valoda |
lv |
Gads |
2014 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
28.05.2014 19:56:40 |