Anotācija |
Bakaulara darbs ar projekta daļu Transporta loģistikas uzņēmuma iekšējo Eiropas pārvadājumu analīze un optimizācija ir izstrādāts ar mērķi palielināt autotransporta pārvadāšanas efektivitāti, jo pārējos transporta veidos (dzelzceļa transports, jūras transports, gaisa transports) pārvadājuma apjoms vienā transporta vienībā palielinās ar katru gadu, bet autotransportam šis apjoms ir palicis nemainīgs.
Darba pirmajā daļā tiek apskatīta loģistikas uzņēmuma vēsture, kādi bijuši tās pirmsākumi. Apskatīts šī uzņēmuma biznesa modelis, kāda stratēģija tiek izmantota. Aprakstīta uzņēmuma filiāle Latvijā, kādi ir tās piedāvātie pakalpojumi, kāda ir uzņēmuma struktūra un kvalitātes nodrošināšanas politika.
Otrajā daļā tiek apskatīta pašreizējā Latvijas likumdošana, kādi ir pašreizējo kravu apjomi Latvijā, kāds ir to sadalījums starp transporta nozarēm. Tiek aprakstītas lielās kravas automašīnas, kāda ir bijusi šo mašīnu izmēģinājumu vēsture citās valstīs, kāds ir to potenciāls, cik lielu iespaidu tās atstāj uz ceļa infrastruktūru (ceļa segumu, automašīnu skaitu, autobūvēm), satiksmes plūsmu un drošību uz ceļa, kā arī kādu iespaidu tās atstāj uz izplūdes gāzu daudzumu.
Trešajā daļā tiek apskatīts Latvijas autoceļu tīkls, izveidots potenciālais lielo automašīnu terminālu tīkls, apskatīti potenciāli lielo automašīnu izmantotāji, izpētīti veicamie darbi pirms izmēģinājumu veikšanas. Salīdzinātas šī brīža atļautās kravas automašīnas un iespējamās lielās kravas automašīnas, kā arī apskatīts iespējamais šo automašīnu maršruts.
Darba apjoms ir 63 lapas, 21 attēli, 11 tabulas, 10 formulas, 24 bibliogrāfiskie nosaukumi, 1 pielikums un 3 rasējumi. |