Anotācija |
Bakalaura darbs ir izstrādāts par tēmu „Gājēju pāreju analīze Rīgā”. Tā ietvaros apkopots gājēju pāreju raksturojums pasaulē un Latvijā. Ir apkopoti statistikas dati par ceļu satiksmes negadījumiem, kuros iesaistīti gājēji, Eiropas Savienībā un Latvijā un veikta šo datu analīze. Ir konstatēts, ka gājēju drošība Rīgā ir bīstami zemā līmenī.
Ir apsekotas 315 gājēju pārejas Rīgā un fiksēta tur esošā situācija. Ir konstatēts, ka gandrīz trešajai daļai šo gājēju pāreju ir nepieciešami steidzami uzlabojumi. Darbā ir apkopotas vispārējas rekomendācijas esošo gājēju pāreju uzlabošanai.
Veicot aptauju, ir apkopoti respondentu viedokļi par gājēju pārejām Rīgā, par vēlamiem gājēju pāreju uzlabošanas modeļiem.
Pēc vairākiem kritērijiem tika sistematizēts Rīgā apsekoto gājēju pāreju saraksts.
Inženierprojekta daļas ietvaros izstrādāts būvprojekts „Gājēju pārvads pār Brīvības gatvi Juglā”. Šobrīd pārvadam paredzētajā vietā atrodas ar luksoforu regulējama vienlīmeņa gājēju pāreja, kura šķērso brauktuvi ar trīs braukšanas joslām katrā virzienā. Tā kā šajā vietā ir intensīva gan gājēju, gan transportlīdzekļu satiksme, gājēju drošību palielinātu divlīmeņu gājēju pārejas izbūve.
Gājēju pārvada pār Brīvības gatvi Juglā projekts paredz koka trapecveida kopnes konstrukciju. Kopnes centrālais laidums starp diviem dzelzsbetona balstiem ir 28,98 m, ietves platums 2,65 m. Tuvumā atrodas Valsts sociālās aprūpes centra „Rīga” filiāle „Jugla”, kurā uzturas vājredzīgi un neredzīgi cilvēki, tādēļ gājēju pārejas šajā mikrorajonā ir pielāgotas cilvēkiem ar īpašām vajadzībām. Tāpat tiek pielāgots arī projektētais gājēju pārvads – plānots uzstādīt liftu un kāpnes ar reljefu virsmu.
Inženierprojekta izstrādē veikti konstrukciju aprēķini, izstrādātas tehniskās specifikācijas, kā arī sastādīts darbu daudzumu saraksts un aprēķinātas provizoriskās pārvada izmaksas.
Darbs sastāv no 146 lapām, 64 attēliem, 1 tabulas, 47 izmantotās literatūras avotiem, 4 pielikumiem, 8 konstrukciju rasējumiem. |