Studiju veids |
maģistra profesionālās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Uzņēmumu un organizāciju vadīšana |
Nosaukums |
MTG Broadcasting AB stratēģija Latvijā pēc aiziešanas no bezmaksas apraides |
Nosaukums angļu valodā |
Development Strategy for MTG Broadcasting AB in Latvia after Exiting the Free-TV |
Struktūrvienība |
01B00 Rīgas Biznesa skola |
Darba vadītājs |
A.Dzedons |
Recenzents |
A.Jakobsons |
Anotācija |
Maģistra darba tēma ir MTG Broadcasting AB stratēģija Latvijā pēc aiziešanas no bezmaksas apraides. Darba gaitā analizēta ārējās un iekšējās vides ietekme uz mediju tirgus attīstību Latvijā, kā arī apskatītas kompānijas iekšējās konkurences priekšrocības. Maģistra darba galvenais uzdevums ir izstrādāt jaunu nākotnes strateģiju Latvijas tirgum, lai kompānijai ļautu saglabāt tirgus līdera pozīciju, uzlabotu finanšu rādītājus un garantētu ilgtspēju ilgtermiņā. Lai to paveiktu, tika veikta ārējās vides, industrijas un kompānijas iekšējā analīze.
Ārējās vides analīzei tika pielietota PEST (politiskās, ekonomiskās, sociālās un tiesiskās vides) analīze. Atsauces dotas uz rakstiem un tiesiskajiem aktiem, kas kontrolē mediju tirgu Latvijā. Televīzijas industrijas dziļākai izpratnei tika pielietota Portera Piecu spēku analīze, kā arī strateģisko grupu, industrijas dinamikas un dzīves cikla analīzes. Visbeidzot, lai izanalizētu kompānijas iekšējos rādītājus, tika apskatīti kompānijas resursi (materiālie un nemateriālie), kā arī četri konkurētspējas pamatelementi inovācija, kvalitāte, darba ražīgums un klientu apmierinātība. Lai noteiktu kompānijas sniegumu, tika analizēti galveno MTG Latvijas biznesa vienību SIA TV3 Latvia un AS Latvijas Neatkarīgā Televīzija gada pārskati.
No piedāvātajām alternatīvām tika izvēlētās trīs stratēģijas attiecīgi trīs auditorijas vecuma grupām 15+, 25+ un 55+. Ekonomiski mazāk aktīvajām 15+ un 55+ grupām tika piedāvāta fokusa izmaksu optimizācijas stratēģija caur ārzemju satura adaptāciju Latvijas trigum, savukārt 25+ grupai tika ieteikta fokusa diferenciācijas stratēģija, kas nozīmē gan satura, gan tehniskās platformas pielāgošanu auditorijas patēriņa paradumiem. Darbā arī izstrādāts stratēģiju ieviešanas plāns un izteiktas finanšu optimistiskās un pesimistiskās prognozes to ieviešanas gadījumā.
Darbs ir rakstīts angļu valodā, un tajā ir 11 grafiki un 6 pielikumi. |
Atslēgas vārdi |
stratēģija, bezmaksas apraide, maksas televīzija, SVOD, televīzija |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
strategy, free-TV, pay-TV, SVOD, television |
Valoda |
eng |
Gads |
2014 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
06.05.2014 12:11:40 |