Anotācija |
Maģistra darba nosaukums: Attīstības stratēģija augošam uzņēmumam Terra Topo
Maģistra darba mērķis: Izstrādāt attīstības stratēģiju uzņēmumam SIA Terra Topo, kurš strādā mērniecības nozarē Latvijā un ir pieņēmis lēmumu investēt LIDAR tehnoloģijā.
LIDAR tehnoloģiju (zemes lāzerskenēšanas iekārtu) ir paredzēts apvienot ar maza izmēra helikopteri, kas nodrošinās Latvijas mērniecības tirgū jaunu tehnoloģisko risinājumu. Stratēģija uzņēmumam ir nepieciešama, lai tā kalpotu par pamatu uzņēmuma turpmākai attīstībai un virzībai tirgū ar jauno tehnoloģisko risinājumu. Lai formulētu iespējamās stratēģijas, tiek analizēta kā mērniecības nozare Latvijā un to ietekmējošie faktori, tā uzņēmuma spējas, resursi nu priekšrocības pār konkurentiem. Darbā tiek izvirzītas trīs iespējamās stratēģijas: (1) izmaksu līderība, (2) diferenciācija un (3) tirgus nišas stratēģija. Pamatojoties uz risku un ieguvumu analīzi katrai stratēģijai, kā arī LIDAR ieviešanas projektam kopumā, tiek izvirzīts stratēģiskais risinājums: stratēģija, kas apvieno izmaksu līderību un diferenciāciju. Šāda stratēģija ir iespējama dēļ LIDAR tehnoloģiskā risinājuma specifikas, kas, atkarībā no nepieciešamības, spēj nodrošināt gan zemu cenu tirgū, gan augstu kvalitāti un plašu pakalpojumu klāstu. Lai sekmīgi īstenotu stratēģiju, uzņēmumam ir ne tikai jāievieš LIDAR risinājums, bet arī jāveic svarīgi soļi, lai ierobežotu ar projektu saistītos augstos riskus.
Informācijas avoti: Interneta resursi, tajā skaitā internetā pieejamās datu bāzes Amadeus un Lursoft; Uzņēmuma vadības sniegtie komentāri un informācija; Uzņēmuma grāmatvedības informācija; Stratēģijas vadības mācību literatūra.
Maģistra darbā ir 14 tabulas, 25 bildes un 7 pielikumi. Maģistra darbs ir rakstīts angļu valodā. |