Anotācija |
Bakalaura darbā tiek pētītas Stāvparku attīstības iespējas Rīgā. Stāvparki, jeb Park and Ride, kā autostāvvietu komplekss savienojumā ar pilsētas sabiedriskā transporta sistēmu, ir ieviests daudzās lielpilsētās, lai mazinātu sastrēgumus un ietekmi uz vidi pilsētas centrā. Arī Rīgas dome ir iecerējusi veidot ilgtspējīgu transporta sistēmu, kur Stāvparkiem ir svarīga nozīme. Pašreiz trūkst pētījumi par Stāvparku izveidošanas iespējām Rīgā, tādēļ darbā tiek pētīta sistēmas attīstības iespējas, attiecībā uz tā potenciālo lietotāju.
Pētījumā izmantota analītiskā metode, apkopojot Stāvparku ieviešanas iemeslus, sistēmas efektivitātes un projektēšanas aspektus. Atsevišķi apskatīta Stāvparku iecere Rīgas attīstības plānos un tā pieprasījums pašreizējā situācijā. Izmantota socioloģiskā aptauja, lai noteiktu Stāvparku potenciālā lietotāja profilu un sistēmas nepieciešamās kvalitātes.
Rezultātā tika noskaidrots, ka pie ātra sabiedriskā transporta sistēmas izveides Stāvparku ieviešana būtu efektīva, jo gan Rīgā, gan ārpus tās vērojams pieprasījums pēc stāvvietām pie sabiedriskā transporta pieturām. Stāvparku potenciālais lietotājs ir gan Rīdzinieks, gan ārpilsētas iedzīvotājs, pārsvarā privātmājā dzīvojošs, ar zemu un vidēju ienākumu līmeni, kurš strādā Rīgas centrā. Vissvarīgākās sistēmas kvalitātes ir ātrums, zemas izmaksas, maksimāls pieturas tuvums un apsargāta stāvvieta. Papildus servisa kvalitātes, kā lielveikals, autoserviss ir mazsvarīgs.
Darbs rakstīts latviešu valodā; lappušu skaits 44. Darbā izmantoti 46 informācijas avoti, iekļauti 20 attēli, 2 ilustrācijas un 11 tabulas. |