Abstract |
Bakalaura darbs Inteliģentās satiksmes vadības sistēmas attīstība Jelgavā ar inženierprojektu Sarmas ielas rekonstrukcija Jelgavā.
Mērķis: Noskaidrot inteliģentās transporta vadības sistēmas efektivitāti un ieguvumu pilsētas attīstībā.
Uzdevums: Izpētīt kas ir Inteliģentā transporta vadības sistēma.
Izpētīt, kāda transporta vadības sistēma līdz šim Jelgavā ir uzstādīta, ja iespējams, sniegt priekšlikumus par tās pilnveidošanu un turpmāku attīstību.
Novērtēt pilsētas ieguvumu pēc sistēmas ieviešanas
Bakalaura darba ievadā es īsi aprakstu Inteliģentās transporta sistēmas un kā tajās iekļaujas inteliģentā satiksmes vadības sistēma, kas ir ieviesta Jelgavā.
Bakalaura darbā es izpētīju 2009. gada beigās pilsētā uzstādīto inteliģento satiksmes vadības sistēmu, unapskatīju tās paplašināšanu 2013. gadā. Ja 2009. gadā bija uzstādīta atgriezeniskā satiksmes vadība, kuras pamatā bija zaļā viļņa ieviešana Jelgavas centrālajā ielā Lielajā ielā, tad 2013. gadā tā tika papildināta uz atgriezenisko reālā laika vadības sistēmu, kur ar detektoru palīdzību tiek uztvertas automašīnas un atkarībā no satiksmes intensitātes, kas pienāks luksoforam, tiek pielāgots signālplāns. Pētījuma daļā es izpētīju satiksmes negadījumu skaita samazinājumu kopš sistēmas ieviešanas un secināju, ka tik tiešām ne vien satiksmes kvalitāte tiek uzlabota, bet arī samazināts negadījumu skaits. Es apskatīju periodu no 2006. līdz 2009. gadam un periodu no 2010. 2013. gadam, kura laikā satiksmes negadījumi Lielajā ielā samazinājās par 44%, un tā kā apskatāmajā laika periodā bojā gājušie bija tikai 2 2007. gadā, tad var teikt, ka bojā gājušo skaits tika samazināts par 100%.
Inženierprojektā es izstrādāju būvprojekta risinājumus Sarmas ielas rekonstrukcijai, kurā paredzēju rotācijas apļa izveidi Sarmas ielas un Dambja ielas krustojumā. Būvprojektā paredzētais joslas platums ir 3,5m, brauktuvei blakus ir veloceliņš 1,9m platumā ar sarkano asfaltbetona segumu. Labajā ielas pusē ir automašīnu stāvvietas ar bruģakmens segumu un viena autobusa pietura. Gājējiem abās ielas malās ir 22,5m platas ietves. Tā kā šeit atrodas skola, tad pretī skolai ir gājēju pāreja, tādēļ maksimālais braukšanas ātrums šajā vietā tiek samazināts uz 30 km/h un abās pusēs attālumā ir paredzēti joslas ātrumvaļņi.
Darba kopapjoms: 152lpp, rasējumi: 12, attēli: 32, tabulas: 34, izmantotās literatūras avoti: 40, pielikumi:2 |