Abstract |
Zīmolvedība ir darbība, kas ir vērsta uz ilgtermiņa priekšrocības precei veidošanu un ir balstīta uz zīmola produkta vai pakalpojuma pircēja pastiprinātu iedarbību ar iepakojumu, reklāmas kampaņām, tirdzniecības veicināšanas pasākumiem, POS materiāliem un citiem elementiem, kas savā starpā ir apvienoti ar noteiktu ideju un raksturīgu unificētu noformējumu, kas ļauj izdalīt preci konkurentu vidū un veido tās tēlu. Tas nozīmē, ka jebkuram ādas kopšanas zīmolam, kurš grib iekarot jaunu tirgu, palielināt esošās tirgus daļas, kļūt veiksmīgs un atpazīstams, ir jāveido labas attiecības ar patērētājiem un jācenšanas panākt, lai viņi kļūst zīmola produkcijas lojāli pircēji.
Darbā izvirzītā risināmā problēma, kura tikusi konstatēta pēc Latvijas kosmētikas tirgus stāvokļa un organizētās tajā zīmolvedības, ir zīmola Swiss Line kosmētikas atpazīstamības un lojālo klientu trūkums Latvijā, kas norāda uz to, ka zīmolvedības process ir obligāti jāpilnveido.
Maģistra darba pētījuma objekts ir ādas kopšanas zīmols Swiss Line, kura produkciju Latvijā izplata SIA Swiss Line Cosmetics Baltic.
Maģistra darba pētījuma priekšmets ir kosmētikas produktu zīmolvedība Latvijā.
Darba mērķis ir novērtēt kosmētikas tirgu Latvijā, izanalizēt tā zīmolvedības iespējas un izstādāt uz Swiss Line piemēra vispiemērotāko zīmolvedības modeli.
Darba struktūra ir iedalīta trīs daļās. Pirmā daļa ir analītiskā un tajā tiks izprasta zīmolvedības un ar to saistītu jautājumu būtība, tiks noskaidrota un analizēta zīmolvedības stratēģija, kā arī tiks noteikti galvenie zīmolvedības etapi. Lai izanalizētu Latvijas kosmētikas tirgu un noteiktu tā attīstības perspektīvas, šajā daļā tiks analizēti ārējās vides faktori, kuri var ietekmēt SIA Swiss Line Cosmetics Baltic darbību un tiks noteiktas stratēģiskas grupas ādas kopšanas nozarē, kas ļaus konstatēt Swiss Line tiešos konkurentus. Tāpat daļas ietvaros tiks novērtēta kosmētikas produktu zīmolvedības organizēšana Latvijā un tiks noskaidrots, cik svarīgs Latvijas patērētājiem, iegādājoties kosmētiku, ir tās zīmols, kā arī tiks atklāta problēma, kura ir jārisina.
Otrajā jeb lietišķā pētījuma daļā tiks izskatīts zīmolvedības organizēšanas process un tā galvenie posmi, kā arī ar mērķi izprast zīmolvedības attīstību laika gaitā tiks izskatīti zīmolvedības evolūcijas posmi no tās pirmsākumiem līdz mūsdienām. Lai atrastu piemērotāko un aktuālāko zīmolvedības modeli Swiss Line zīmolam Latvijā, tiks izskatīti un savā starpā salīdzināti Procter&Gamble izstrādātais zīmolvedības klasiskais modelis un zīmolvedības līderības modelis. Daļas ietvaros tiks izskatīti zīmolvedības ekspertu un veiksmīgu uzņēmēju galvenie padomi efektīvas zīmolvedības īstenošanai, kā arī tiks apkopoti Latvijas tirgū populārāko kosmētikas zīmolu veiksmes stāsti. Daļas nobeigumā tiks izskatīts un novērtēts, kā mūsdienu uzņēmumos tiek rēķināta efektivitāte zīmola identitātes paplašināšanas projektiem.
Darba pēdējā daļa ir projekta un tajā tiks sniegts ieskats par Swiss Line zīmolu, tā izplatītājkompānijas Latvijā darbību un Swiss Line Cosmetics Baltic piedāvātās produkcijas sortimentu. Pamatojoties uz otrajā daļā analizētajiem zīmolvedības modeļiem, tiks izveidots Swiss Line modelis pēc zīmola līderības koncepcijas. Uz izstrādātā modeļa pamata turpmāk tiks analizēts Swiss Line zīmols un tiks izstrādāts tā identitātes paplašināšanas projekts Latvijā: mērķa auditorijas iepazīstināšana ar zīmolu, rīkojot Swiss Line oficiālo pasākumu augstās klases restorānā un atpazīstamības paplašināšanas programma, ievietojot Swiss Line reklāmu sieviešu žurnālā LOfficiel un biznesa žurnālā Kapitāls preses izdevumos, kuru mērķa auditorija sakrīt ar Swiss Line zīmola mērķa auditoriju. Daļas nobeigumā tiks noteikta izstrādātā projekta efektivitāte, aprēķinot investīciju atdevi no Swiss Line oficiālā pasākuma un atpazīstamības paplašināšanas programmas un, ņemot vērā iegūtos rezultātus, tiks izdarīti attiecīgie secinājumi par izstrādātā projekta lietderīgumu. |