Abstract |
Bakalaura darba nosaukums - „Speciālas konstrukcijas piekabes – seglu vilcēja projekts”.
Projekta mērķis ir izstrādāt speciālas konstrukcijas piekabes ratiņus, kurus iespējams piekabināt jebkuram standarta kravas automobilim un šiem ratiņiem piekabināt standarta puspiekabi. Šāda konstrukcija sniegtu iespēju veikt lielākus kravu pārvadājumus pa lielceļiem.
Projekta izstrādē ir ievērotas visas tehnisko un normatīvo dokumentu prasības, kā arī piemēroti tādi konstruktīvie risinājumi, kas sastopami līdzīgiem, šobrīd ekspluatācijā izmantotiem, seglu vilcējiem.
Projekta būtība izpaužas tajā, ka, saglabājot analogās konstrukcijas pamata uzbūvi, no jauna tiek piedāvāti rāmja un papildus konstruktīvo elementu tehniskie risinājumi. Rāmja tehniskajā risinājumā tiek piedāvāts izmantot noteiktas stiprības un izturības metāla profilu no konstrukciju tērauda. Pamata konstrukcija sastāv no divām garensijām un šķērssijām, ar mērķi izveidot optimālu rāmi ar pietiekami augstu izturību. Pārējās detaļas un detaļu mezgli saglabāti kā standarta izstrādājumi.
Par informācijas avotu galvenokārt izmantoti interneta resursi, kā arī zinātniskā literatūra.
Projektu veido 7 nodaļas. Pirmajās no tām tiek analizēta projektējamā transporta līdzekļa nozīme un pielietojums, sniegts konstruējamā objekta raksturojums, analogu analīze, kā arī inženiertehniskie aprēķini un galveno materiālu stiprības aprēķini. Noslēguma nodaļās analizēta darba drošība un ietekme uz vidi, kas saistīta ar piekabes izmantošanu.
Projekta aprakstošajā daļā iekļautas 102 lappuses, 37 attēli, 15 tabulas. Darbam pievienota grafiskā daļa, kuru veido 5 A1 formāta rasējumi un 1 A0 formāta rasējums.
Darbs uzrakstīts latviešu valodā. |