Graduate papers
  
Description of the graduate paper
Form of studies Professional Bachelor
Title of the study programm Transportation Engineering
Title in original language „Spriegbetona tiltu saspriegšanas metodes” („Skaļupes tilta autoceļa V283 Mūrnieki – Līgatne – Augšlīgatne 12.9km rekonstrukcijas būvprojekts”)
Title in English „Prestressing Methods of Prestressed Concrete Bridges” („Construction Project of Skalupes Bridge Reconstruction on Road V283 Murnieki-Ligatne-Augsliga
Author Ģirts Tobijs
Department 24100 Institute of Transport Infrastructure Engineering
Scientific advisor A.Paeglītis
Reviewer
Abstract Bakalaura darba tēma ir Spriegbetona tiltu saspriegšanas metodes, inženierdarbam izvēlētā tēma ir Skaļupes tilta autoceļā V283 Mūrnieki Līgatne Augšlīgatne 12.90 km rekonstrukcijas būvprojekts. Bakalaura darba mērķis ir noskaidrot kura no saspriegšanas metodēm būtu optimālākais risinājums jau minētās plātnes saspriegšanai un dot ieskatu saspriegtā stiegrojuma projektēšanā un būvniecībā. Uzdevumi tā sasniegšanai ir - aprastīt spriegbetona darbības principu, aprakstīt saspriegšanas veidus, aprakstīt materiālus, kas nepieciešami būvniecībai, salīdzināt divas popilārākās metodes saspriegojot minēto dzelzbetona plātni. Bakalaura darba gaitā ir aprakstīts betona saspriegšanas princips un tas salīdzināts ar nesaspriegto stiegrojumu, aprakstīti betona saspriegšanas veidi, dots priekšstats par galvenajiem nepieciešamajiem instrumentiem un materiāliem un veikts divu iekšēju saspriegšanas metožu ar aizpildītu un neaizpildītu kanālu, salīdzinājums pēc efektivitātes un izmaksām. Ekspluatācijas laikā esošā tilta konstrukcijas ir nolietojušās. Tiem radušies dažāda rakstura defekti: izdrupis brauktuves segums, bojāta hidroizolācija un aizsargkārta. Tas ļauj virsmas ūdeņiem brīvi nokļūt uz laiduma konstrukcijas sijām, veicinot dzelzsbetona koroziju. Tilta laiduma konstrukcijai ir novērojami bojājumi. Virsmas ūdens ietekmē atsegtais stiegrojums intensīvi korodē. Tiltam nav arī drošības barjeru, kas var apdraudēt kustības drošību. Lai novērstu ekspluatācijas laikā radušos bojājumus, nodrošinātu satiksmes drošību un uzlabotu braucēju komfortu, nepieciešams izbūvēt jaunu tiltu esošā tilta vietā. Jaunizbūvējamais vienlaiduma dzelzsbetona tilts tiek projektēts kā integrālais ar kopējo garumu 22.80 m. Tilta krasta balstus veido urbpāļi, kuri tiek apvienoti ar dzelzsbetona uzkalu. Inženierdarbā tiek piedāvāti trīs tilta laiduma konstrukcijas varianti: monolīta dzelzsbetona plātne, ribotā dzelzsbetona plātne un saspriegtā dzelzsbetona plātne. Kā ģenerālais variants ir izvēlēts monolīta dzelzsbetona plātnes tilts ar laiduma garumu 18.00 m. Darbā 141 lpp., 47 attēli, 12 tabulas, 7 pielikumi, izmantotā literatūra 15 vienības.
Keywords Spriegbetona tilti, saspriegšanas metodes, Skaļupes tilts
Keywords in English Prestressed concrete bridges, presstressing methods, bridge over Skaļupe
Language lv
Year 2014
Date and time of uploading 06.01.2014 21:12:14