Abstract |
Tradicionālie masu mediji, kuros informācijas sniegšana notiek vienvirzienā, kopš 20.gadsimta beigām tiek nomainīti ar medijiem, kuros informācijas apmaiņa notiek divos virzienos. Dzīvojot interneta laikmetā, kad sociālie mediji kļuvuši par mūsu dzīves neatņemamu sastāvdaļu, tie kalpo ne tikai kā vieta, kur izklaidēties, bet var būt ļoti noderīgs uzņēmuma tēla un mārketinga rīks. Mērķtiecīgi organizētai komunikācijai mūsdienās ir ļoti nozīmīga loma uzņēmuma mērķu sasniegšanā.
Sociālie mediji sabiedrības ikdienā ienākuši ļoti strauji un organiski un, salīdzinot ar tradicionālajiem medijiem, sociālo mediju saturu rada gan tā veidotājs, gan arī lietotājs. Informācija sociālajos medijos atjaunojas nepārtraukti, atkarīgi no to dalībnieku iniciatīvas. Sociālo mediju izmantošana ir dramatiski mainījusi saziņas ainu gan veidā, kā sazinās, dalās informācijā, gan arī kā iesaistās un mācās. Sociālo mediju laikmetā ikviens var radīt un izplatīt jaunumus un ikviens var būt žurnālists, saliedēt un apvienot ieinteresētās personas tikpat apjomīgi un efektīvi, kā to dara lielbudžeta ziņu organizācijas. Ikviens, kam pieejams internets un atbilstošas tehnoloģijas, var kļūt par sociālo mediju lietotāju un veidotāju.
Sociālie mediji ir nostādījuši vienādās pozīcijās lielos un mazos uzņēmumus. sociālie mediji ir tie, kas pēdējā laikā ir būtiski izmainījuši Latvijas mediju tirgu. Uzņēmumiem vairs nav jāpērk lieli reklāmas laukumi un jātērē milzu līdzekļi mārketingam, to var darīt paši caur sociālajiem medijiem.
Sociālie mediji ir kļuvuši par mūsdienu sabiedrības dzīves neatņemamu sastāvdaļu. Tomēr vēl aizvien ir daudz uzņēmumu, kas nav izveidojuši savus profilus sociālajos tīklos un neuzrunā savus klientus caur šiem kanāliem.
Par šī darba pētījuma objektu izvēlēts pārtikas ražošanas uzņēmums SIA Kronis un kā pētījuma priekšmets SIA Kronis konkurētspējas novērtēšana.
Maģistra darba mērķis ir izstrādāt jaunu uzņēmuma attīstības stratēģiju, kas saistīta ar konkurētspējas paaugstināšanu. Autors izvirza sekojošu darba hipotēzi: uzņēmums, izmantojot sociālo tīklu mārketingu, var paaugstināt peļņu jau pēc diviem gadiem. |