Form of studies |
Master |
Title of the study programm |
Entrepreneurship and Management |
Title in original language |
"Elektronisko muitas sistēmu attīstības iespējas Eiropas Savienībā" |
Title in English |
"Possibilities for Developing Electronic Customs Systems in the European Union" |
Department |
22000 Faculty of Engineering Economics and Management |
Scientific advisor |
Prof. Remigijs Počs |
Reviewer |
|
Abstract |
Maģistra darba nosaukums: Elektronisko muitas sistēmu attīstības iespējas
Eiropas Savienībā
Darba autors: Dzintars Kalniņš
Darbs ir sadalīts trīs nodaļās, pirmajā tika izpētīta starptautiskās
tirdzniecības nozīme, muitas attīstības tendences, muitas procedūras un to
apstrādes un kontroles iespējas elektroniskajā muitas sistēmās. Muita ir pusceļā
uz pilnīgu elektronisko vidi, jo daudzas formalitātes joprojām tiek veiktas papīra
dokumentu formā. Otrajā nodaļā tika izpētīts elektroniskās muitas projekts
kopumā, kā arī galvenās elektroniskās muitas sistēmas atsevišķi. Tika konstatēti
vairāki sistēmu trūkumi un nepilnības, kuras iespējams novērst papildinot
sistēmu funkcionalitāti, apvienojot sistēmas, kā arī veicot grozījumus
likumdošanas prasībās. Trešajā nodaļā tika apskatīta izvešanas procedūras
noslēgšanas turpinot to ar tranzīta procedūru būtība, apstrādes un kontroles
iespējas elektroniskajās muitas sistēmās. Izpētīti riski, kas var rasties šādu
procedūru izpildē, dots jauns risinājums šāda veida procedūru kontroles
uzlabošanai, kura pamatideja ir izveidot jaunu elektronisko datu informācijas
ziņojumu, kas tiks nosūtīts no tranzīta saņēmēj muitas iestādes uz eksporta
muitas iestādi, informējot to par preču faktisko izvešanu no Kopienas teritorijas.
Darbs sastāv no 91 lapaspusēm, tajā ir ievietotas 4 tabulas, 21 attēls,
izmantotas 35 bibliogrāfiskā saraksta vienības. |
Keywords |
muita, elektroniskās muitas sistēmas, attīstība, trūkumi |
Keywords in English |
customs, electronic customs systems, development, drawbacks |
Language |
lv |
Year |
2010 |
Date and time of uploading |
18.04.2011 17:05:39 |