Graduate papers
  
Description of the graduate paper
Form of studies Professional Master
Title of the study programm Civil Engineering
Title in original language "Saplākšņu kārtaino paneļu ar profilētu masīvkoka serdi produktu un projektēšanas vadlīniju izstrāde un eksperimentāla validācija"
Title in English "Development of plywood sandwich panel product with profilated solid wood core product and validation of design guidelines"
Department 24000 Faculty of Civil Engineering
Scientific advisor K.Kalniņš
Reviewer K.Zudrags
Abstract Maģistra darba ietvaros apskatīti dažādu tipu sendviča paneļi, kuru virsmas veidotas no saplākšņa loksnēm vai HDF loksnēm un serdenis - no masīvkoka profiliem. Darbā novērtēti nepieciešamie kritēriji un veikti eksperimentāli testi paneļiem, lai noteiktu to atbilstību pielietojumam nesošās klāja konstrukcijās autotransporta grīdās. Lai simulētu sendviča paneļu mehānisko uzvedību slogojuma ietekmē, izveidoti to skaitliskā aprēķina modeļi datorprogrammās ANSYS un SolidWorks Premium. Aprēķina modelī ievērtēta koksnes ortotropā struktūra, kā arī atsevišķu slāņu biezumi un to orientācija. Materiālu mehāniskās īpašības iegūtas, apskatot materiālu klasifikācijas standartus, citu pētnieku darbus un iepriekš veiktus eksperimentu datus. Serdes profila mehāniskās īpašības noteiktas, iteratīvi veidojot dažādu slogošanas situāciju galīgo elementu modeļus un to rezultātus pielīdzinot eksperimentāli noteiktajiem, par profila īpašībām pieņemot izejas datus, kas rezultātā vistuvāk atbilst eksperimentālajiem. Dažādas nepieciešamās eksperimentālās sendvičpaneļu pārbaudes tika veiktas sendvičpaneļiem virsmas spiedē, zīmoga spiedē, 3-punktu liecē atbilstoši standarta EN 310 prasībām, 4-punktu liecē atbilstoši standarta EN 789 uzstādījumiem un sendviča paneļa iebūvei auto transporta grīdā noteikumiem. Slogošanas gaitā mērītas paneļu deformācijas un noteiktas robežstiprības. Analizētas dažādas sendviča paneļa perimetra apdares/malu apstrādes iespējas, un par labāko atzīta paneļa perimetra pastiprināšana ar paneļa plaknei perpendikulāri novietotu saplākšņa joslu; šādas plātnes malas stiprība pārsniedz 10 MPa. Analītiski pētīti iespējamie ieguvumi, saplāksni aizvietojot ar sendviča paneli, kā arī iespējas to izdarīt; tika secināts, ka, lai iegūtu vismaz 15 % svara ietaupījumu, konstrukcijas laidumam jābūt ne mazākam kā 350mm. Sasniegta laba sakarība starp eksperimentāliem rezultātiem un skaitliski aprēķinātiem deformāciju lielumiem, izmantojot koksnes materiālu mehāniskās īpašības un koka īpašības, kas samazinātas, lai atbilstu profila materiāla īpašībām pēc profilēšanas. Darbā iegūtas sendviča paneļu projektēšanas vadlīnijas, kas atbilstoši inženiertehniskajai projektēšanas praksei, nodrošina ātri novērtējamu efektīvāko šķērsgriezuma parametru vērtību izvēli. Darbā ir 7 nodaļas, 124 lappuse, 110 attēli, 27 tabulas un 2 pielikumi.
Keywords Saplākšņa kārtainie paneļi
Keywords in English plywood sandwich panel
Language lv
Year 2013
Date and time of uploading 12.06.2013 21:58:12