Form of studies |
Professional Master |
Title of the study programm |
Civil Engineering |
Title in original language |
"Dzelzsbetona ieliekamo detaļu aprēķins un tipveida variantu izstrāde" |
Title in English |
"Design of reinforced concrete embeded items and elaboration of unified solutions" |
Department |
Faculty Of Civil And Mehanical Engineering |
Scientific advisor |
J.Kreicburgs |
Reviewer |
L.Upeniece |
Abstract |
Darbā apskatīti tādi jautājumi kā ieliekamo detaļu uzbūve, to dažādie veidi un aprēķina procedūra. Tāpat noskaidrotas prasības šāda veida elementu tipveida risinājumu izstrādei, un veikti pētījumi par tipveida elementu izmantošanas pieredzi. Iegūtā informācija izmantota, lai veiktu detaļas aprēķinu pēc LBN/ СНиП un EN normām. Kaut arī šos rezultātus nav iespējams tieši salīdzināt, tie dod iespēju novērtēt aprēķina pareizību jeb ticamību. Aprēķina pārbaudei tika izveidots aprēķina modelis datorprogrammā ANSYS 12.0. Modelis tika izstrādāts iespējami vienkāršots, lai ietaupītu laiku un pārlieku nenoslogotu datortehnikas resursus, bet tajā pašā laikā tika izvēlēti risinājumi, kas minimāli ietekmēja gala rezultātu precizitāti. Iegūstot apstiprinājumu, ka aprēķins veikts pareizi, uz to balstoties tika izveidota aprēķina programma uz programmas Excel bāzes, kas veica ieliekamo detaļu aprēķinu. Šī programma tika izveidota, lai paātrinātu un atvieglotu tipveida elementu izstrādi. Izstrādātie varianti tika apkopoti tabulā, kurā norādīti detaļu svarīgākie raksturlielumi. Pēc tipveida risinājumu izveides veikts to salīdzinājums ar tirgū jau esošajiem elementiem. Tāpat noteikta detaļas izgatavošanas cena, un apskatīts process, kādā šāda veida būvizstrādājumi var tikt ražoti un piedāvāti patērētajiem ES tirgū, kā arī ar to sertificēšanu saistītās darbības. |
Keywords |
Dzelzsbetona ieliekamo detaļu aprēķins un tipveida variantu izstrāde |
Keywords in English |
Design of reinforced concrete embeded items and elaboration of unified solutions |
Language |
lv |
Year |
2013 |
Date and time of uploading |
12.06.2013 13:41:48 |