Abstract |
Bakalaura darbs "Boeing 757-300 modifikācija ar mērķi palielināt lidojuma attālumu un uzlabot salona komforta līmeni" ietver divu aviācijas pamatproblēmu risinājumu. Palielinot lidojuma attālumu, tiek veiktas dažādas darbības ar lidmašīnas agregātu elementu masām. Tiek samazināta komerciālā slodze, tā rezultātā arī samazinās maksimālā pacelšanās masa no 123600 kg uz 95588 kg. Galvenokārt, ietaupījums ir panākts uz mazāka pasažieru skaita un samazināta degvielas daudzuma rēķina. Pārprojektēts pasažieru salons, kas prototipa lidmašīnā spēja uzņemt 289 pasažierus ar 0,78m attālumu starp krēsliem, tagad spēj uzņemt 78 pasažierus ar 1,91m attālumu starp krēsliem. Veicot izmaiņas salonā un ietaupot masu uz dažādiem citiem elementiem, tika pārrēķināts lidmašīnas masas centrējums, lai tā nezaudētu savas lidojuma īpašības. Mērķis ir sasniegts un iegūts koncepts, kurš lido ar tādu pašu kreisēšanas ātrumu - 850km/h, spēj nolidot par 15% vairāk, jeb 7657km, un aprīkots ar paaugstinātas ērtības salonu.
Priekšlikums būtu noteikti ieviest šādu konceptu, jo arvien pieaug to uzņēmumu skaits, kas piedāvā izīrēt vai nopirkt dažādas paaugstinātas ērtības lidmašīnas biznesa vai privātajām vajadzībām. Tas arī dotu iespēju interjera dizaineriem strādāt pie lielākās šaurā tipa fizelāžas lidmašīnas, lai maksimāli izmantotu tās piedāvātos gabarītus.
Darbs sastāv no 74 lappusēm, tajā iekļauti 5 attēli, 17 tabulas, 20 literatūras avoti un 4 pielikumi. |