Abstract |
Maģistra darbā sniegta Šķirotavas stacijas ekspluatācijas darba izpēte pielietojot masu apkalpošanas teoriju, un datu apkopošana par kravas vilcienu apjomiem. Ar masu apkalpošanas teorijas palīdzību ir apskatīti Šķirotavas stacijas darba procesi apstrādājot vilcienus.
Aprēķināti stacijas sistēmu elementu rādītāji izmantojot varbūtības teorijas un statistikas paņēmienus: ieejošās un izejošās plūsmas intensitāte, starpoperāciju intervālu variācijas koeficienti, tehnoloģiskie un apkalpošanas laiki izpildot vilcienu apstrādi, izformēšanas un formēšanas operācijas, sistēmu noslodze, sistēmas elementu matemātiskā gaidīšana, dispersijas un vidējā kvadrātiskā novirze, parku ceļu nepieciešamais skaits, apkalpošanas laika vidējie lielumi pa virzieniem, apkalpošanas efektivitātes rādītāji.
Veikti Šķirotavas stacijas darba imitācijas pasākumi: pieņemšanas parka darba modelēšanas process, apstrādājot gārsastāvu vilcienus, vilcienu apstrāde pieņemšanas parkā ar trim vagonu apskatītāju grupām un palielināto vidējo izformēšanas ātrumu no uzkalna, šķirošanas parka aprēķins teorētiski formējot gārsastāvu vilcienus, intervālu analīze starp vilcienu rašanās momentiem parkā palielinoties vagonu un kravas plūsmai.
Noteikti pienākšanas un nosūtīšanas intervālu sadalījuma likumi un vienādojumi.
Piedāvātas dažas metodes Šķirotavas stacijas ekspluatācijas darba un vagonu pārstrādes ražīguma paātrināšanai.
Tika veikta iegūto datu salīdzināšana ar Šķirotavas stacijas Tehnoloģiskā procesā norādītajiem datiem. |