Graduate papers
  
Description of the graduate paper
Form of studies Master
Title of the study programm Information Technology
Title in original language Paplašinātās realitātes iespēju analīze e-komercijas uzdevumos
Title in English Analysis of Augmented Reality Capabilities in E-commerce Tasks
Department 12100 Institute of Information Technology
Scientific advisor Dr. sc. ing. Arnis Lektauers
Reviewer Dr. sc. ing. Andrejs Romānovs
Abstract Paplašinātā realitāte (angļu val. Augmented Reality (AR)) ir reālās vides pieredzes forma, kurā reālā pasaule tiek papildināta ar digitālu saturu, kas ir saistīts ar noteiktu vietu un aktivitātēm. Attīstoties tīmekļa tehnoloģijām un aparatūras līdzekļiem, īpaši mobilajām ierīcēm, rodas nepieciešamība un iespēja elektroniskās komercijas sistēmas padarīt dinamiskākas,interaktīvākas un lietotājcentriskas. Šo uzdevumu veic paplašinātā realitātes tehnoloģija. Paplašinātās realitātes digitālais saturs var sastāvēt gan no 2D, gan 3D objektiem, kā arī tekstuālas informācijas, audio un video failiem, kas var praktiski nemanāmi pārklāties ar reālās vides attēlu un izmainīt lietotāja priekšstatu par reālo pasauli. Paplašinātās realitātes definīcijas pamatā ir trīs pamatelementi: tā apvieno reālo un virtuālo pasauli; ir interaktīva reālā laikā; tiek reģistrēta trīs dimensijās. Maģistra darba mērķis ir izpētīt un izanalizēt paplašinātās realitātes iespējas elektroniskās komercijas uzdevumos un risinājumos. Darba mērķa sasniegšanai ir izpētīta paplašinātās realitātes tehnoloģija un analizēta tās pielietojamība e-komercijā, kā arī praktiski izveidota un aprakstīta jauna elektroniskās komercijas risinājuma - virtuālās tūres ar paplašinātās realitātes elementiem prototipa izstrādes darba gaita. Darba tēma ir ļoti aktuāla un praktiskās daļas rezultāti tiek izmantoti reālā biznesa darbībā. Darba apjoms 90. lpp., 9 tabulas, 54 attēli.
Keywords Paplašinātā realitāte, e-komercija
Keywords in English Augmented reality, e-commerce
Language lv
Year 2013
Date and time of uploading 05.06.2013 12:22:43