Abstract |
Darba nosaukums: Karl Gunnar Ohlson Metodes un Tradicionālo Silto Asfaltbetonu Tehnoloģiju Analīze.
Siltie asfaltbetona maisījumi pārstāv tehnoloģijas grupas, ar kuru palīdzību iespējams samazināt asfalta ražošanas un ieklāšanas temperatūras. Šīm tehnoloģijām ir tendence samazināt bitumena viskozitāti un nodrošināt labāku pildvielu pārklāšanos ar bitumenu, samazināt ražošanas temperatūru līdz pat 50 C, nepasliktinot asfalta mehāniskās īpašības. Maģistra darbs sniedz plašu izklāstu par silto asfaltu tehnoloģijām un to priekšrocībām.
Pirmajā darba daļā ir literatūras analīze, kur tiek pievērsta uzmanība dažādām silto asfaltu tehnoloģijām. Tika apskatītas 18 silto asfaltu tehnoloģijas, iekļauti rezultāti no dažādiem zinātniskajiem pētījumiem, KGO metodei tika izklāstīts plašs teorētiskais pamatojums, lielākai daļai apskatīta arī ražošanas tehnoloģija, apskatīti arī temperatūras samazinājuma principi. Otrajā daļā ir veikts pētījums par silto asfaltu tehnoloģiju pielietošanas ieguvumiem. Pētījums parāda, ka pielietojot silto asfaltu tehnoloģijas iespējams samazināt kaitīgos izmešus vairāk par 50 % salīdzinot ar karsto asfaltu, asfalta maisījuma ražošanas temperatūra samazinās vidēji par 25 C, līdz ar to samazinās arī kurināmā patēriņš.
Pie silto asfaltu negatīvajām īpašībām var minēt mitruma izraisīto bojājumu rašanos, kas rodas dēļ nepilnīgi izžāvētām pildvielām zemas maisījuma ražošanas temperatūras dēļ. Pirms silto asfaltu tehnoloģijas ieviešanas Latvijā jāveic pamatots ekonomisko ieguvumu aprēķins, jo ietaupījumi, kurus dos enerģijas samazināšana var izrādīties nepietiekami, lai segtu piedevu izmaksas, tehnoloģijas ieviešanas, rūpnīcas modifikācijas un licences izmaksas.
Veicot ceļa vizuālo apskati Lietuvā, kura izbūvē izmantota siltā asfalta tehnoloģija, bija redzams, ka pat 4 gadus pēc ieklāšanas ceļa posms ir labā stāvoklī un tam nav būtisku defektu.
Maģistra darbs satur 135 lpp, 94 attēlus, 20 tabulas, 9 grafikus, 12 formulas, 77 literatūras avotus un 1 pielikumu. |