Form of studies |
Professional Bachelor |
Title of the study programm |
Computerised Control of Electrical Technologies |
Title in original language |
"Modernās releju aizsardzības automātikas sistēmas vidējā sprieguma tīklos" |
Title in English |
"Modern relay protection automation systems in the medium voltage grids" |
Department |
Faculty Of Computer Science Information Tehnology And Energy |
Scientific advisor |
J.Valeinis |
Reviewer |
|
Abstract |
Lielās pilsētās un pilsētās ar nelielo patērētāju skaitu parasti pielieto vidēja sprieguma - 10 kV vai 20 kV elektropārvades sistēmas. Tādas sistēmas nodrošina elektropiegādi visa veida patērētājiem. Ir zināms, ka Latvijas elektroapgādes sistēma pārsvarā sastāv no gaisvadu līnijām, kuras ir pakļautas avārijām un īsslēgumiem. Ņemot vērā, ka tīklu aizsardzībai joprojām bieži pielieto elektromehāniskus relejus un automātikas iekārtas, avārijas vietas noteikšana un seku likvidēšana aizņem ilgu laiku.
Mūsdienās relejaizsardzības un automātikas nozare ir pietiekami attīstīta, lai modernizētu tīklu aizsardzības sistēmu. Izmantojot jaunas modernās iekārtas, var ievērojami samazināt aizsardzības nostrādes laiku un jaudu, ko patērē veca tipa elektromehāniskie releji, panākt lielāku sistēmas drošumu un būtiski samazināt avāriju likvidēšanas laiku.
Konkrētajā darbā mēs aplūkosim elektroapgādes sistēmu aizsardzības un automātikas iekārtas, to funkcijas un iespējas, kā arī iespēju tās modernizēt, pielietojot modernās relejaizsardzības un automātikas iekārtas. Projekta daļā tiks izprojektēts elektropārvades līnijas sadales un aizsardzības punkts, pielietojot ABB firmas ražotus aizsardzības un automātikas aparātus. Tiks veikti nepieciešamie aprēķini, kā arī iekārtu iestatījumi, izmantojot speciālo programmatūru.
Darbā 55 lpp. teksts, 37 attēli, 2 pielikumi un 12 nosaukumu informācijas avoti. |
Keywords |
relejaizsardzības un automātikas iekārtas |
Keywords in English |
relay protection and automation systems |
Language |
lv |
Year |
2013 |
Date and time of uploading |
28.05.2013 14:05:18 |