Form of studies |
Professional Master |
Title of the study programm |
Aviation Transport |
Title in original language |
„Kvalitātes sistēmas efektivitātes novērtēšana aviokompānijā.” |
Title in English |
„Evaluation of the Efectiveness of the Quality System in Airline.” |
Department |
|
Scientific advisor |
Dr.hab.sc.ing., prof. V. Šestakovs |
Reviewer |
Inž.zin.dokt., lekt. I. Blumbergs |
Abstract |
Maģistra darba nosaukums ir Kvalitātes vadības sistēmas novērtēšana aviokompānijā. Kvalitātes vadības sistēmas esamība aviokompānijā ir viens no regulējošo dokumentu prasībām. Turklāt kvalitātes sistēmai ir jābūt arī efektīvai. Lai gan reglamentējošās prasības nenosaka kvalitātes vadības sistēmu galveno orientāciju uz klientu apmierinātību, taču tās ir orientētas uz lidojuma drošību, kas ir aviokompānijas prioritāte. Attiecīgi ir ļoti svarīgi novērtēt esošās kvalitātes vadības sistēmas efektivitāti un saprast kādas rīcības nepieciešamas tās paaugstināšanai.
Maģistra darbā autors pēta aviokompāniju SIA SmartLynx Airlines un veic tās kvalitātes vadības sistēmas efektivitātes novērtēšanu. Maģistra darbā tiek izmantota statistiskā pētījuma metode. Kvalitātes vadības sistēmas efektivitātes novērtēšana notiek analizējot esošos aviokompānijas pieejamos kvalitātes vadības sistēmas rādītājus trīs gadu periodā. Pētījuma rezultātā autors secina, ka esošā kvalitātes vadības sistēmas efektivitāte samazinās, jo pasliktinās gan kvalitātes koeficienti, gan tādu procesu kvalitātes rādītāji, kas ir saistīti ar aviokompānijas pamatprocesiem, piemēram, procesi saistībā ar pilotu un pasažieru kabīnēm.
Lai paaugstinātu aviokompānijas efektivitāti, autors izvirza sekojošus priekšlikumus:
- Jāievieš Starptautiskā Aviotransporta Asociācijas (IATA) Gaisa kuģa ekspluatācijas Drošības Audita (IOSA) Standarts;
- Jāveic pilotu, stjuartu un tehniskā apkopes personāla apmācības pirms izlidojuma pārbaudes veikšanai;
- Jāizstrādā kontrollapas tehniskajam personālam, iekļaujot pārbaudāmās jomas, kur ir visbiežāk konstatētas neatbilstības.
Maģistra darbā kopapjoms ir 80 lapas, 18 attēli, 19 tabulas, 14 formulas, 15 izmantotās literatūras avoti un 3 pielikumi. |
Keywords |
Kvalitātes vadības sistēma aviokompānijā |
Keywords in English |
Quality managament system in airline |
Language |
lv |
Year |
2013 |
Date and time of uploading |
27.05.2013 11:54:40 |