Abstract |
Mūsdienu dinamiskajā tirgū, ko virza hiper-konkurence, konkurētspējas priekšrocību izveide ir izšķiroša firmas ilgtermiņa attīstībai, un tāpēc tas ir viens no augstākā līmeņa vadības pamatmērķiem. Šis darbs pēta konkurētspējas priekšrocību izveides izaicinājumus, balstoties uz sertifikāciju pakalpojumu sniedzēja LVRTC piemēra. Tas pierāda, ka konkurētspējas priekšrocību radīšana ir ne tikai to kompāniju uzdevums, kas darbojas ļoti intensīvas konkurences tirgos, bet arī tām, kas ir vienīgās tirgū, jābūt modrām un nepārtraukti jāstrādā pie jauninājumiem, jo draudi nāk gan no partneriem, gan aizstājējiem, gan potenciālajiem ārvalstu jaunpienācējiem.
Vēl viens svarīgs jautājums, kas tiek pētīts šinī darbā, ir vērtības radīšana. Vērtība, ko firma rada saviem klientiem, ir noteicošais faktors veiksmīgai attīstībai un tās spējai sasniegt lielākus pārdošanas apjomus, peļņu un saglabāt vairāk klientu salīdzinājumā ar konkurentiem.
Konkurētspējas priekšrocības var tikt definētas kā firmas augstāki sasniegumi salīdzinājumā ar tās konkurentiem, kas ilgst vairākus gadus pēc kārtas. Tas nozīmē, ka firma ir sasniegusi plašu atstatumu starp izmaksām, kas radušās, un gatavību maksāt, ko tā radījusi savu pircēju vidū. Šī definīcija norāda uz to, ka ir vairākas disciplīnas, faktori un instrumenti, kas var veicināt lielāku peļņu, vienlaikus integrējot uzņēmējdarbību un lielāku darbinieku motivāciju firmās, izmantojot organizatoriskas uzvedības un cilvēkresursu vadības tehnikas, lielas mārketinga investīcijas, e-komerciju u.c. Tomēr, šī darba ietvaros tiks izmantotas tikai stratēģiskās vadības teorijas, lai izpētītu konkurētspējas priekšrocību izveides problēmu LVRTC. |