Abstract |
Rīgas Tehniskās universitātes studentes Aijas Tarvidas bakalaura darba tēma ir Vanšu tiltu būvniecības veidu analīze.
Pētījuma objekts vanšu tiltu būvniecība, risinājumi, kas palīdz to realizēt īsākos termiņos un ietaupot finanšu līdzekļus.
Bakalaura darba mērķis ir izpētīt vairāku jau realizētu vanšu tiltu būvniecības laikā izmantotus atšķirīgus risinājumus gan pilonu, gan laidumu, gan vanšu konstrukciju montāžā. Pēc sešu esošo vanšu tiltu būvniecības metožu, to izmaksu un laikietilpības analīzes secināts, ka pirms konstrukciju būvniecības metodes piemērošanas, katrā projektā atsevišķi jāizvērtē apstākļi, kas nosaka to pielietošanas iespējas un prioritāti- vai izdevīgi izmantot dārgāku un ātrāku metodi, vai tomēr laikietilpīgāku un ar zemākām izmaksām, jo katras analizētās būvniecības tehnoloģijas paātrināšana palielina tās izmaksas.
Inženierprojektā "Gājēju tilts pār Driksu Jelgavā" izstrādāts jauns gājēju tilts Jelgavas pilsētā, kas savieno Čakstes bulvāri un Pasta salu.
Būvprojekta mērķis ir nodrošināt gājēju ērtu pārvietošanos no pilsētas centra puses uz Pasta salu, kura nākotnē paredzēta kā daudzfunkcionāla atpūtas, kultūras un sabiedrisko aktivitāšu norises vieta.
Kopējais tilta garums ir 59.5m, platums 3.7m. Trīslaidumu tilta nesošā konstrukcija ir trīs spriegbetona sijas.
Projektēšanas darbi, tehniskie rasējumi un būvniecības daļas aprēķini izpildīti, ievērojot Latvijas Valsts standartus un būvnormatīvus, kuru saraksts pievienots inženierprojekta izmantotās literatūras sarakstam.
Bakalaura darba (ar inženierprojektu) apjoms:
izpētes un aprēķinu daļa 135 lpp;
15 rasējumi;
13 tabulas;
67 attēli;
25 izmantotie literatūras avoti. |