Abstract |
Bakalaura darba tēma ir „Tilti ar kustīgu laiduma konstrukciju un to analīze”. Inženierprojekta tēma ir „ Gājēju pārvada pār Zundas kanālu būvprojekts”.
Bakalaura darba pētījuma mērķis ir tiltu ar kustīgu laiduma konstrukciju būvniecības iespēju un uzbūves analīze, sakarā ar papildus prasībām konstrukciju projektēšanai un izgatavošanai, projektēšanas nosacījumu izvērtējums, pārskats par piedziņas veidiem un to vadību. Pētījuma daļā analizēju tehnisko stāvokli Ventspils paceļamajam tiltam pār Ventu, izvērtēju risinājumus un apkopi esošo tehnisko problēmu likvidēšanai un tilta kalpošanas drošības uzlabošanai.
Balstoties uz veiktā pētījuma un analīzes rezultātiem, secināju, ka tilti ar kustīgu laiduma konstrukciju ir sarežģīti no to tehniskā uzbūves viedokļa. Sakarā ar augstu mehanizācijas pakāpi tie ir salīdzinoši dārgi būvniecībai un uzturēšanai. Tomēr varu tos ieteikt kā alternatīvu, ekonomiski izdevīgu risinājumu vietās, kur ir ierobežota būvniecības teritorija un nepieciešams kompakts risinājums sauszemes un ūdens transporta krustošanās punktā, pie nosacījuma, ka tiek veikts tehniski ekonomiskais aprēķins un tā salīdzinājums ar statiska laiduma konstrukcijas tiltiem.
Inženierprojekta daļā veikti gājēju tilta ar verama laiduma konstrukciju projektēšanas aprēķini, izmantojot nepieciešamos standartus, normatīvus, specifikācijas un citus palīgmateriālus. Projekta mērķis ir nodrošināt drošu gājēju un kuģojamo transportu (laivu, kuteru) kustību pār Zundas kanālu, kā arī tehnisko peldlīdzekļu piekļuvi Vanšu tilta konstrukcijām apskates un remontdarbu laikā. Pēc projekta īstenošanas, tilta laidumam esot atvērtā veidā, pie augstākās (2.8 m) ūdens līmeņa atzīmes starpbalstu telpu varēs šķērsot 6 m plats un 3 m augsts peldlīdzeklis.
Darba kopējais apjoms ir uz 131 lapaspusēm, kā arī 5 tabulas, 40 attēli. Projektā ietilpst 11 rasējumi, izmantotā literatūra 22 vienības. |