Abstract |
ANOTĀCIJA
Diploma darbs sastāv no Bakaluara darba daļas un no inženierprojekta.
Bakalaura darba tēma „Tērauda rāmju projektēšanas īpatnības Eiropas valstīs”. Inženierprojekta tēma ir „Noliktavas ēka ar nesošo tērauda karkasu”.
Darba mērķi ir noskaidrot kādus nesošā tērauda karkasu veidus visbiežāk pielieto vienstāva noliktavas ēku būvniecībā Eiropas valstīs; kurš nesošā tērauda karkasa veids ir ekonomiski visizdevīgākais vienstāva noliktavas ēku būvniecībā Latvijā.
Diplomdarba pirmajā daļā ir apkopota informācija par Eiropas valstīs visbiežāk pielietotajiem tērauda nesošo konstrukciju veidiem. Tālāk tiek veikts tērauda rāmju aprēķins un elementu dimensionēšana portālrāmjiem un kopņu rāmjiem, lai noteiku rāmju svaru pie attiecīga rāmju soļa un rāmja laiduma. Kad svars ir noteikts, tad nesošie tērauda rāmji tiek salīdzināti savā starpā pie attiecīga rāmju soļa un laiduma. Salīdzināšana tiek veikta pēc rāmju svara, pēc rāmja izmaksām, kā arī pēc konstrukciju izmaksām uz vienu lietderīgi izmantojamu ēkas kvadrātmetru un pēc konstrukciju izmaksām uz vienu lietderīgi izmantojamu būves kubikmetru.
Diplomdarba otrā daļa sastāv no inženierprojekta, kas ietver arhitektūras risinājumus, tehnoloģiski funkcionālo daļu, celtniecības ekonomiku un būvniecības organizēšanu un darba aizsardzību, konstrukciju aprēķinus, elementu dimensionēšanu, konstruktīvo risinājumu un mezglu izstrādi.
Darba rezultātā konstatēts, ka pašreizējā Latvijas ekonomiskajā situācijā, visizdevīgākais vienstāva noliktavu ēku būvniecībā ir kopņu rāmja risinājums. Tādēļ inženierprojektā kā konstruktīvais risinājums tiek izvērtēts kopņu rāmis.
Darba nobeigumā ir izdarīti secinājumi un pievienots izmantotās literatūras saraksts. Darba apjoms ir 115 lappuses, 24 attēli, 10 grafiki, tabulas un pielikumi. Darba grafiskā daļa satur 8 (astoņus) A1 formāta rasējumus. |