Abstract |
Diplomdarbs sastāv no divām daļām no pētnieciskās daļas un inženierprojekta.
Pētnieciskās daļas mērķis ir
Atrast efektīvāku dzelzsbetona pārseguma risinājumu noteiktiem projektu nosacījumiem.
Darba gaitā tika vispārīgi apskatītas dzelzsbetona konstrukciju priekšrocības un trūkumi, kā arī atsevišķi monolītā un saliekamā dzelzsbetona specifikas: būvniecībā izmantojamie materiāli, pielietojamās tehnoloģijas un veicamie darbi. Tika izdarīti secinājumi par to, kas negatīvi un kas pozitīvi ietekmē kopējās izmaksas un būvniecības laikus monolītām un saliekamām dzelzsbetona konstrukcijām pie noteiktiem projektu un arhitektūras nosacījumiem. Analītiskajā daļā tika veikta tehniski-ekonomiskā analīze konkrētiem saliekamā un monolītā dzelzsbetona pārsegumu risinājumiem, tostarp tika apskatītas tehnoloģijas, kurās izmanto dažāda veida sijas: tērauda delta-sijas, apvērstā T-veida dzelzsbetona sijas un dobos dzelzsbetona paneļus, kā arī tika apskatīti bezsiju monolītie pārsegumi.
Inženierprojekta daļā tiek izstrādāts Piecstāvu dzīvojamās mājas ar pazemes autostāvvietu projekts. Ēkas atrašanās vieta plānota Rīgā , Brīvības ielā 257. Ēkas plānotā platība visiem stāviem kopā ir 2009.5 m2, apbūves laukums ir 537 m2 . Ēkā pavisam ir 12 dzīvokļi un 18 autostāvvietas pagrabstāvā.
Ēkas nesošais karkass ir veidots no monolītām dzelzsbetona kolonnām un monolītām dzelzsbetona nesošām sienām. Starpstāvu pārsegumiem ir bezsiju monolītais konstruktīvais risinājums. Jumta pārsegums ir veidots no profilētām nesošām tērauda loksnēm. Pamati monolītā fundamenta plātne. Tehniski-ekonomiskais salīdzinājums ir veikts pagraba pārsegumam.
Inženieprojekta daļā tiek izstrādāti sekojoši risinājumi: arhitektūra, galveno būvkonstrukciju aprēķini, tehniski ekonomiskais salīdzinājums, būvdarbu organizācija un tehnoloģija, kā arī objekta ekonomiskā pamatojuma tāmes izstrāde, kā arī izstrādāti 8 rasējumi A1 lapu formātā un 1 rasējums A0 lapu formātā.
Darbā ir 19 nodaļas, 188 lappuses, 66 attēli un 21 tabulas. |