Form of studies |
Professional Bachelor |
Title of the study programm |
Aviation Transport |
Title in original language |
"Lidmašīnas Cessna 172 dzinēja modifikācija." |
Title in English |
"Aircraft Cessna 172 Engine Modification." |
Department |
Faculty Of Civil And Mehanical Engineering |
Scientific advisor |
Lekt. Māris Hauka |
Reviewer |
a/k AirBaltic inž., maģ. Ernests Lejnieks |
Abstract |
Bakalaura darba tēma ir ‘’ Lidmašīnas Cessna 172 dzinēja modifikācija’’, un darba mērķis ir uzlabot lidmašīnas Cessna 172 dzinēju Lycoming IO-320, dzinēja jaudas paaugstināšanai augstumā līdz 4000 m virs jūras līmeņa.
Darbs sastāv no trīs daļām – analītiskās apskata daļas, pētījuma un aprēķinu daļas, un grafiskās daļas.
Analītiskā apskata daļa sastāv no trīs nodaļām, pētījuma daļa, tāpat kā aprēķinu daļa, katra satur vienu nodaļu, savukārt grafiskā daļa sastāv no četriem A1 formāta rasējumiem.
Analītiskā apskata daļā tiek apskatīts esošais dzinējs Lycoming IO-320, tā apkope un ekspluatācija.
Pētījumu un aprēķinu daļā tiek piedāvāti četri varianti dzinēja jaudas paaugstināšanai augstumā līdz 4000 metriem virs jūras līmeņa - turbokompresora uzstādīšana, dzinēja aizstāšana ar automobiļa dzinēju, izplūdes gāzu reģenerējošās turbīnas uzstādīšana un kompresora ar mehānisko piedziņu uzstādīšana.
Dzinēja jaudas paaugstināšanai tiek izvēlēts turbokompresors GT1241. Izmantojot turbokompresoru, tiek paaugstināts ieplūstošā gaisa spiediens un daudzums, tādejādi panākot dzinējas jaudas pieaugumu līdz 160zs augstumā līdz 4000 metriem virs jūras līmeņa.
Grafiskā daļa satur četrus rasējumus – turbīnas korpuss, kompresora korpuss, vārpsta ar rotoru un turbokompresora kopskats.
Darbā izstrādei tika izmantoti 14 literatūras avoti, ir ievietoti 19 attēli, 9 tabulas un 28 formulas.
Bakalaura darbs ir izstrādāts latviešu valodā un tā kopējais apjoms ir 63 lapaspuses. |
Keywords |
Lidmašīnas Cessna 172 dzinēja modifikācija. |
Keywords in English |
Aircraft Cessna 172 Engine Modification. |
Language |
lv |
Year |
2012 |
Date and time of uploading |
07.06.2012 10:44:56 |