Abstract |
Mana diplomdarba nosaukums ir Adaptējamā vilces mehānisma izstrādāšana rūpnieciskajam pielietojumam. Darba mērķis ir pēc garuma regulējamā sakabes mehānisma izstrādāšana lai savienotu transporta līdzēkli vilcēju un pārvietojamo vagonu ar kausēto magniju. Vagons tiek pārvietots pa sliedēm, bet transporta līdzēklim ir parastie gumijas riteņi, attāluma regulēšana starp tiem ir nepieciešama manevrējamības paaugstināšanas dēļ, drošības dēļ (magnijs ir viegli uzliesmojošais materiāls) un izmēru ierobežojumu dēļ (transporta līdzekļis ir plašāks par vagonu). Uzņēmums, kuram tiek piedāvāta modifikācija ir mana prakses vieta, tas atradās Norvēģija, nelielā pilsēta 150 km attālumā no Bergena. Uzņēmums ražo dažādā veidā transporta līdzekļus rūpnieciskajam pielietojumam. Mehānisma regulēšana notiek ar vītnes palīdzību, mehānisma iekšā ir aksiāli fiksēta rotējošā vārpsta un ar to rotāciju tiek secīgi izvirzīti divi stieņi. Eksistējošie vītnes teleskopi izmanto vienu stieņa izvirzīšanu, kas dod pagarinājumu < 2 reizem. Izmantojot divu stieņu izvirzīšanu es dabuju pagarinājumu 2.6 reizes, ka arī tehniskās nianses tika veiksmīgi atrisināti. Kā darba spilgtāko momentu es izceltu fiksēšanas mehānisma izgudrojumu, tas ir aprakstīts sākot ar 53. lappusi. Mana darba galvēnā doma ir Katra solī ir jāmēklē jaunu risinājumu, pēc tam to ir jāsalīdzinā ar eksistējošo variantu.
Bakalaura darbs sastāv no 78 lappusem, 63 attēliem, 64 formulām, 8 literatūras avotiem un 4 rasējuma lapām. |