Abstract |
Vilka L. Jauna produkta attīstība SIA Silviko: Maģistra darbs / L.Vilka, U. Cimdiņš. – Rīga: RTU IEVF Starptautisko programmu nodaļa, maģistra profesionālo studiju programma „Inovācijas un uzņēmējdarbība”, 2012., - 109.lpp.
Maģistra darbs rakstīts latviešu valodā, to veido ievads, trīs daļas, secinājumi un priekšlikumi. Darba apjoms ir 109.lpp., tajā iekļautas 28 tabulas. Bibliogrāfiskajā sarakstā ietverti: 27 avoti latviešu, 39 angļu valodā. Darbam pievienots viens pielikums.
Darba mērķis ir radīt jaunu peļņu nesošu produktu SIA Silviko, izmantojot mūsdienu jaunu produktu izstrādes teoriju ieteikumus, kā arī izstrādāt plānu jaunā produkta ražošanas uzsākšanai un laišanai tirgū.
Pirmajā darba daļā ir veikta jaunu produktu izstrādes teoriju izpēte, analizētas teorētiķu paustās atziņas par jaunu produktu ieviešanas nepieciešamību un produkta novitāti. Ir aplūkotas teorijas, kas risina jauna produkta ideju ģenerēšanas problemātiku - Zilā okeāna stratēģija, P. Drakera inovāciju avoti, P. Skarzinska un R. Gibsona inovāciju „četras lēcas”, atvērto inovāciju teorija u.c. Pirmajā daļā arī pētītas teoriju atziņas par jauna produkta īstenošanas procesa organizāciju kā, piemēram, K. Ulriha un D. T. Epingera produkta dizaina un izstrādes process, kvalitātes funkciju izvēršanas metode (QFD), X dizaina teorijas u.c.
Otrajā darba daļā veikta kokapstrādes nozares, kurā darbojas SIA Silviko, analīze, SIA Silviko saimnieciskās darbības analīze, pētītas iespējas jauno produktu ražot no koksnes skaidām un citiem atlikumiem, kas rodas uzņēmuma pamatproduktu ražošanas procesā. Darbā ir analizēti jaunā produkta iespējamie varianti un izvēlēts SIA Silviko jaunais produkts – koka skaidu pakaiši dzīvniekiem. Darba otrā daļa ietver arī potenciālo noieta tirgu (Dānija, Vācija un Latvija) un konkurentu analīzi.
Trešajā darba daļā ir formulēta SIA Silviko jaunā produkta stratēģija un izstrādāts tā ieviešanas plāns. Ieviešanas plāns ietver jaunā produkta aprakstu, mērķa pircēju definēšanu, veicamo mārketinga pasākumu plānu pārdošanas veicināšanai. Ieviešanas plānā iekļauts arī produkta ražošanas procesa apraksts, tā ietvaros ir izstrādāts organizatorisko pasākumu un personāla komplektēšanas plāns kā arī finanšu plāns. Trešā daļa ietver arī ieviešanas risku analīzi un ieteikumus par tālākām attīstības perspektīvām pēc jaunā produkta ieviešanas.
Darba noslēgumā ir secināts, ka SIA Silviko jaunajam produktam koka skaidu pakaišiem ir ļoti labas iespējas rast noietu Latvijas, Dānijas un Vācijas tirgos, kur pastāv pieaugošs pieprasījums un kur jaunais produkts spēj konkurēt ar citu ražotāju ražotiem koka skaidu pakaišiem gan ar cenu, gan ar kvalitāti. Saskaņā ar naudas plūsmas aprēķinu secināts, ka produkta ieviešanai veikto investīciju atdeve tiks panākta četru gadu laikā pēc produkta ieviešanas. Darbā izteikts priekšlikums dibināt jaunu SIA Silviko meitas uzņēmumu jaunā produkta ieviešanai, kurš saņemtu aizdevumu no SIA Silviko produkta ieviešanas finansēšanai. Ņemot vērā to, ka būtisku produkta pašizmaksas daļu sastāda transportēšanas izmaksas, izvirzīts priekšlikums sākotnēji produktu eksporta tirgos pārdot tikai vairumtirdzniecībā. Attiecībā uz Latvijas tirgu izteikts priekšlikums jauno produktu pārdot gan mazumtirdzniecībā, gan vairumtirdzniecībā un izkonkurēt importētos produktus. |